پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

چاپ عکس روی شاسی
26 بهمن 1398

چاپ عکس روی شاسی

898 مرتبه مشاهده شده

این روزها کمتر خانه‌ای را می‌توان سراغ گرفت که در آن حداقل یک نمونه عکس روی شاسی چوبی وجود نداشته باشد. چاپ عکس روی شاسی از پدیده‌های نوظهوری است که این روزها تب تندی بین مردم پیدا کرده است. باور نمی‌کنید؟ آخرین مراسم ازدواجی که رفته‌اید را به خاطر بیاورید. عکس عروس و داماد را روی شاسی، احتمالا حتی پیش از اینکه خودشان به مراسم برسند، در سالن دیده‌اید و با میزی روبه‌رو شده‌اید که انواع عکس‌های آن دو را در موقعیت‌های مختلف روی آن چیده شده بودند. آن هم روی شاسی‌هایی در سایزها و ابعاد مختلف.

عکس‌هایی که روی شاسی چاپ شده‌اند، تقریبا جای قاب عکس را پر کرده‌اند و به راحتی روی دیوار یا هر جایی که صاحبانش صلاح بدانند قرار می‌گیرند. این نوع چاپ، احتمالا یکی از مردمی‌ترین انواع چاپ است که همه اقشار جامعه را در هر سن و سال و موقعیتی درگیر خود کرده است. در اینجا سعی کرده‌ایم نکاتی را بیان کنیم تا هنگام چاپ عکس روی شاسی به کارتان بیایید.

یک شاسی خوب چه نوع شاسی است؟

شاسی همان سطحی است که قرار است عکس‌های شما روی آن چاپ و تا همیشه جاودانه شوند. شاسی معمولا از جنس چوب تهیه می‌شود. شاسی‌هایی با جنس ام دی اف، مرسوم‌ترین نوع شاسی در ایران به شمار می‌روند. ماندگاری بالایی نیز دارند. فقط باید دقت کنید آنها را در محیطی که رطوبت زیادی دارد قرار ندهید. نم می‌کشد و ورم می‌کند. آن وقت عکس شما دید بصری نازیبایی پیدا می‌کند و به اصطلاح قناص می‌شود.

شاسی را از نوع ضد خش انتخاب کنید. در این صورت عکس شما ماندگاری بالاتری پیدا می‌کند و در نقل مکان یا گذر ایام آسیب کمتری می‌بیند. ارائه دهندگان چاپ عکس روی شاسی ادعا می‌کنند در نمونه‌های ضد خش، حتی اثر انگشت هم روی عکس باقی نمی‌ماند! از این بهتر چه می‌خواهید؟ خیال‌تان راحت. با این ادعا، قابلیت ردیابی توسط کارآگاهان دایره جنایی نیز منتفی می‌شود. البته که این فقط یک شوخی بود. جدی نگیرید.

البته در نظر داشته باشید شاسی‌های دیگری نیز برای چاپ عکس وجود دارند. مثلا شاسی‌هایی به شکل بوم نقاشی و شاسی‌های کریستالی.

ابعاد چاپ عکس روی شاسی

یکی از مزایای چاپ عکس روی شاسی، تنوع زیاد در سایز شاسی است. به عبارت بهتر این شما هستید که تصمیم می‌گیرید عکس‌تان در چه اندازه‌ای چاپ شود. البته باید در نظر داشته باشید که نسبت طول و عرض را نیز در نظر بگیرید تا عکس‌تان متناسب و زیبا به نظر برسد. مثلا نمی‌توانید عکس پرتره صورت‌تان را در ابعاد یک متر در سه سانتی‌متر سفارش دهید! جور در نمی‌آید. از این رو بهتر است به توصیه کارشناسان چاپ عکس روی شاسی دقت کنید و از پیشنهادی که برای ابعاد عکس و شاسی به شما می‌دهند، به گرمی استقبال به عمل بیاورید. به صورت کلی می‌توانید از ابعاد 6 در 9 سانتی‌متر شروع به سفارش چاپ عکس روی شاسی بدهید تا سایز بی‌نهایت!

کدام کاغذ بهتر است؟

عکس شما قرار است ابتدا روی کاغذ مخصوص چاپ شود. سپس از طریق فرآیندی به تخته شاسی متصل شود. کاغذهای متنوعی برای چاپ عکس وجود دارد و معمولا انتخاب اینکه دل‌تان می‌خواهد عکس‌تان روی کدام کاغذ قرار بگیرد، گاهی مشکل به نظر می‌رسد. کاغذهای زیر از رایج‌ترین انواع کاغذ چاپ عکس به شمار می‌روند:

کاغذ مات یا لاستر (LUSTER):

همانطور که از نام آن پیداست، انعکاس زیادی در برابر نور ندارد و دارای بافتی نرم و بدون برجستگی قابل لمس است. نزدیک به ۸۰ درصد عکس‌های چاپ شده‌ای که تا حالا دیده‌اید یا چاپ کرده‌اید، بر روی این نوع کاغذ چاپ شده‌اند. چنینبه نظر می‌رسد این نوع کاغذها همه‌پسندتر از انواع دیگر هستند.

کاغذ متالیک یا مروارید (PEARL):

این کاغذ در مقابل نور انعکاس شدید دارد. مثل این است که عکس روی آینه‌ای از جنس مروارید چاپ شده است! در هنگام سفارش بر روی کاغذ متالیک، بسیار دقت کنید که عکس از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار باشد. چون این کاغذ به راحتی کیفیت پایین عکس را لو می‌دهد!

کاغذ سیلک (SILK):

این کاغذ از نظر بازتاب نور مانند کاغذ مات است. با این حال از نظر کیفیت و مرغوبیت در درجه بالاتری قرار دارد. مهم‌ترین مشخصه این کاغذ، بافت برجسته و سوزنی شکل آن است که شما را به یاد عکس‌های قدیمی و ضخیم دوران عکاسی با نگاتیو می‌اندازد. وقتی این کاغذ را لمس می‌کنید، زبری و ضخامت آن نسبت به کاغذ مات کاملا ملموس است. کاغذ سیلک یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکس‌های مهم و سایز بزرگ است که نمی‌خواهید بازتاب نور شدیدی داشته باشند.

یکی یا هزار تا؟

مجموعه‌هایی که کار چاپ عکس روی شاسی انجام می‌دهند، معمولا در ازای خرید چندتایی تخفیف خوبی به شما می‌دهند. بنابراین اگر جیب‌تان خالی نیست و محدودیت ندارید، پیشنهاد ما به شما سفارش چند عکس است. عکس‌های بیشتری را از خود یا عزیزان‌تان جاودانه کنید. تخفیف هم بگیرید. یک چیزی شبیه به جملات تبلیغی "یکی بخر دوتا ببر"

نکات مهم درباره چاپ عکس روی شاسی

ممکن است شما بخواهید عکس‌هایی که در آتلیه و توسط عکاس حرفه‌ای گرفته‌اید را روی شاسی چاپ کنید. در این صورت هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد و ما نیز توصیه خاصی نمی‌توانیم به شما بکنیم. اما گاهی ممکن است دل‌تان بخواهد از عکس‌هایی که در گالری اسمارت فون نازنین‌تان قرار دارد، برای این کار استفاده کنید. یعنی عکس‌هایی که با گوشی و آن هم به صورت کاملا آماتور و غیرحرفه‌ای گرفته‌اید را توسط چاپ عکس روی شاسی به یک یادگاری با ارزش برای خودتان تبدیل کنید. در این صورت باید در نظر داشته باشید که:

  • کیفیت عکس زمانی که آن را در مانتیور گوشی می‌بینید، با آنچه در نهایت قرار است روی شاسی ظاهر شود بسیار متفاوت است. یعنی ممکن است با نور و رنگی مواجه شوید که انتظارش را ندارید و تعجب کنید. البته در مواقعی که چاپ عکس روی شاسی را به متخصصان می‌سپارید، این اتفاق تا حد ممکن حل و فصل می‌شود. متخصصان با تکنیک‌هایی که بلد هستند و همچنین تسلطی که روی فرآیند چاپ دارند، این مشکل را تا حد امکان برطرف می‌کنند. به هر حال آمادگی داشته باشید که با پدیده جدیدی روبه‌رو شوید.
  • اگر از گرافیک و عکاسی چیزی نمی‌دانید، خودتان عکس را ویرایش نکنید. لطفا این توصیه را جدی بگیرید و کار را به کاردان بسپارید. عکس شما قرار است تا مدت‌ها روی شاسی جادوانه باشد. پس لطفا بگذارید افراد متخصص آن را با نرم‌افزارهای تخصصی و مهارت ویژه‌ای که دارند ویرایش کنند.
  • انتخاب کاغذی که قرار است عکس شما روی آن چاپ شود را نیز به مسئول این کار واگذار کنید. آنها بهتر می‌دانند با توجه به سایز، رزولوشن و کیفیت عکس شما چه نوع کاغذی برای آن مناسب‌تر است.
  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.