پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

 بسته بندی هوشمند
23 شهریور 1400

بسته بندی شکلات

1684 مرتبه مشاهده شده

دستگاه بسته بندی شکلات ؟

دستگاه بسته بندی شکلات دستی :

دستگاه دوخت رومیزی دستی با وجود سادگی و قیمت پایین در موارد مصرف به عنوان بسته بندی شکلات در منزل یا فروشگاه دارای کارایی قابل قبول و قدرت دوخت مناسبی برای بسته بندی های سبک و نیمه سنگین شکلات است.

دستگاه بسته بندی شکلات ریلی :

مزیت دستگاه های بسته بندی شکلات ریلی در واقع سرعت بالا و همچنین امکان تاریخ زنی همزمان بسته بندی شکلات است. انواع دستگاه بسته بندی شکلات ریلی در مدل ها مختلف دوخت عمودی و افقی و همچنین مدل های پایه دار و بدون پایه در فروشگاه پی پک موجود هستند..

دستگاه  بسته بندی شکلات وکیوم:

تولید کنندگان محترم ممکن است در مواردی ترجیح دهند به هر دلیل از دستگاه های وکیوم برای بسته بندی شکلات استفاده نمایند. بسته بندی وکیوم در هر صورت با کاهش فعالیت باکتری ها و همچنین افزایش طول عمر محصولات، معمولا به عنوان روشی پیشگیرانه برای انقضای دیرتر محصولات بکار میرود.

دستگاه بسته بندی شکلات شیرینگ پک :

 کیفیت بالای بسته بندی شکلات به صورت شیرینگ پک باعث بالاتر رفتن ارزش افزوده و در واقع ارزش نهایی بسته بندی شکلات و شیرینی میشود. یکی از روش های بسته بندی شکلات برای صادرات و همچنین فروش در ایران، پک کردن محصول با انواع شیرینگ است.

طراحی و چاپ جعبه شیرینی

بسته بندی شیرینی یکی از حساس ترین مراحل فروش شیرینی است. در طراحی جعبه شیرینی به دلیل تماس مستقیم شیرینی با جعبه، از مقواهای بهداشتی استفاده می شود. یکی از اصول مهم در طراحی جعبه شیرینی، راحتی استفاده از شیرینی است. جعبه شیرینی باید به گونه ای طراحی شود که:
• شیرینی از زمان تولید تا مصرف، سالم بماند و له نشود.
• به راحتی بتوان شیرینی ها را از جعبه خارج کرد.
• اندازه جعبه متناسب با نوع و اندازه شیرینی باشد.
• جعبه استحکام بالایی داشته باشد.
در طراحی جعبه شیرینی که برای مصارف روزانه مصرف می شود، نیاز نیست روی زیبایی ظاهری آن تمرکز شود. اما در در طراحی جعبه شیرینی برای مناسبت های خاص، ظاهر زیبا و شکیل جعبه برای مشتریان مهم است و نقش مهمی در فرآیند فروش ایفا می کند.

انواع جعبه شکلات را میتوان از نظر جنس به موارد زیر تقسیم کرد :

  1. جعبه شکلات مقوایی
  2. جعبه شکلات چوبی
  3. جعبه فلزی شکلات
  4. جعبه شکلات با جنس‌های فانتزی

ساخت جعبه شکلات ها به دو روش انجام میشود :

به صورت دستی:

به صورت دستی و با چسب گرم تولید میشود وبرای اجرا جعبه شکلات ها حداقل نیازمند چند تیم دوازده نفره مورد نیاز می باشد لذا در این صورت برای ساخت و تولید جعبه شکلات به صورت دستی هزینه بیشتری باید پرداخت کرد که یکی از مشکلات این روش می باشد .
بهد صورت ماشینی:

در این روش میتوان تمامی مشکلاتی که جعبه شکلات های دستی دارن را پوشش داد مانند : سرعت بیشتر , دقت بالاتر , هزینه کمتر .

بسته بندی شکلات

در تمام زندگی به ما گفتند كه درباره كتاب از روی جلد آن قضاوت نكنید. وقتی صحبت از انتظار برای شناختن شخصی پیش از تصمیم گیری در مورد نوع شخص او می شود ، این گفته درست است. اما وقتی صحبت از محصولات می شود به هیچ وجه. اگر این واقعیت داشت ، هر محصولی فقط مانند سیگارهای اروپایی به نظر می رسید ، بسته بندی سفید با قلم سیاه و سفید ساده به شما می گوید که آنها چه نوع محصولی هستند.
بسته بندی حائز اهمیت است و ما بسیاری از تصمیم گیری های خود را بر اساس آن انجام می دهیم. یک مطالعه جدید نشان می دهد بسته بندی حتی ممکن است در میزان علاقه ما به محصول (حداقل در مورد شکلات) نقش داشته باشد.
محققان دانشگاه ملبورن در استرالیا گزارشی منتشر کردند که نشان می دهد افراد نسبت به بسته بندی واکنش های مختلفی دارند.در این مطالعه 75 مصرف کننده شکلات به طور متوسط ​​در سنین 25 تا 55 سالگی شکلات با شش مفهوم مختلف بسته بندی را می خورند. نتایج نشان داد که بین دوست داشتن بسته بندی شکلات و دوست داشتن طعم شکلات همبستگی مثبتی وجود دارد.در صورت تمایل برای کسب اطلاعات از کارخانه شکلات سازی به ادامه مطلب مراجعه کنید.
در کنار فرآیندهای تولید ، تقاضا برای شکلات با کیفیت بالا در حال افزایش است. اما تولید فعلی شکلات با مشکلاتی روبرو است. مراحل مختلف تولید به ماشین آلات خاص خودشان متکی است تمیز کردن اجزا دشوار است و ذرات مضر می توانند در محصولات نهایی منتشر شوند.
به طور معمول حدود هفت مرحله برای تولید شکلات وجود دارد که شامل سه تا پنج دستگاه اختصاصی است. ابتدا لوبیا قبل از پوسته پوسته شدن برشته می شود تا پوسته اطراف لوبیا از بین برود. کاکائو حاصل از طریق یک تصفیه کننده می گذرد تا قوام نرم تری ایجاد کند. در مرحله بعد ، مواد تشکیل دهنده وارد یک جدا کننده می شوند که قبل از گذراندن مرحله تصفیه بیشتر ، دانه ها کوچک می شوند. آخرین مرحله کانچینگ است که در آن اسیدیته کاکائو از بین می رود.
بازار شکلات و کاکائو یک بازار با تحول سریع است. طبق تحقیقات اخیر ، پیش بینی می شود تقاضا برای شکلات در اروپا با رشد سالانه ترکیبی از 3٪ ، بین سالهای 2018 و 2022 رشد کند. در حالی که اروپا بزرگترین تولید کننده جهان است ، عمده این تولید به شش شرکت بزرگ چند ملیتی بر می گردد.علاوه بر این ، با وجود پیشرفت در تولید مواد غذایی ، کاکائو هنوز هم یکی از محصولاتی است که مراحل زیادی را قبل از مصرف طی می کند. کیفیت محصول نهایی به مراحل مختلف و کیفیت درمانی بستگی دارد.

 

طراحی جعبه شکلات

جعبه بسته بندی شکلات در انواع مختلفی وجود دارد، به نوعی می‌توان گفت که بسته بندی شکلات به دو دسته بسته بندی‌های تکی و بسته بندی‌های چندتایی تقسیم بندی می‌شود. نیاز است که برای شکلات‌هایی که با جعبه یا همان بسته بندی به صورت مستقیم در تماس هستند، از مقواهای بهداشتی استفاده شود. تا علاوه بر رعایت بهداشت، جعبه بسته بندی شکلات شکل و ظاهر مناسبی داشته باشد.

طراحی بسته بندی شکلات تلخ

شکلات‌های تلخ یکی از پر طرفدارترین انواع شکلات در جهان است، اما به راستی مشتریان چه نوع شکلات تلخی را انتخاب می‌کنند؟ می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث افزایش فروش محصولات می‌شود، بسته بندی است. استفاده از بسته بندی مناسب برای شکلات تلخ، یکی از بهترین‌ راه‌ها برای افزایش فروش و پیدا کردن مشتریان جدید است. شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک ارائه دهنده انواع بسته بندی شکلات تلخ آماده همکاری با مجموعه‌ها و کارخانه‌های سازنده شکلات است.

 

شکلات ها جزو آن دسته از محصولاتی هستند که تقریباً با طعم یکسانی توسط تولید کنندگان ارائه می شود و مهمترین عامل در برتری یک تولید کننده، بسته بندی شکلات است. به همین دلیل است که امروزه جعبه های شکلات یکی از متنوع ترین جعبه ها در صنعت بسته بندی به شمار می روند و در رنگ ها و شکل های مختلف و خلاقانه طراحی و چاپ می شوند.
در طراحی جعبه شکلات علاوه بر توجه به طرح گرافیکی آن، باید ساختار و مواد مورد استفاده در بسته بندی شکلات نیز مورد توجه قرار گیرد. شکلات ها به دما، نور و سایر عوامل محیطی حساس اند. بنابراین، جعبه های شکلات باید به گونه ای طراحی شوند که در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند.

بسته بندی شکلات در بسته بندی هدیه قرار می گیرد و تفاوت زیادی ایجاد می کند. علاوه بر زیبایی، جنس، محکم بودن و کیفیت بسته بندی هم در انتخاب شدن مهم هستند.

تعریف مفسرین از صنعت شکلات و شیرینی رکورد ناپذیر بر این است که مشتریان حتی در مواقع بحرانی به خرید و مصرف محصولات تولید کننده تمیل داشته باشند. البته صنایع بسته بندی و طراحان فعال در حوزه شیرینی و شکلات که به طور دائم دنبال خلاقیت و نو آوری هستند، نقش بسزایی در بازار فروش این محصولات ایفا می کنند و خلاقیت های آنان در بیشتر مواقع از عوامل عمده افزایش فروش به شمار می رود.

استفاده از حس های چند گانه در صنایع بسته بندی امروز به وفور دیده می شود. شکلات سازی با استفاده از فاکتورهای چند حسی در بسته بندی محصولات حود سعی دارند ابعاد جدیدی را به حس و شکل و شمایل بسته بندی های شکلات و شیرینی بیافزایند. عملیات پرداخت بسته ها مانند استفاده از لمینیت های المینیومی، جلادادن به سطح بسته ها و برجسته کاری با چاپ همگی از روش هایی هستند که با ترفند هایی خاص برای تمایز و بهبود بسته بندی محصولات شیرینی و شکلات به کار می رود. تحقیقات در بازار های جهانی نشان داده است که به کارگیری حس های چند گانه در بسته بندی شکلات و شیرینی می تواند فورا فروش و محبوبیت محصول را به میزان ۶۰ درصد افزایش دهد.

استفاده از طرح های جدید و بسته بندی متفاوت در جشنواره ها و مناسبات های فصلی، فاکتور بسیار مهمی در بازار فروش به شمار می رود. شرکت های شکلات سازی و شیرینی فروشی ها در موقعیت ها و مناسبات های خاص برای افزایش فروش خود و جذب مشتری از طرح ها و بسته های جدیدی استفاده می کنند به طوری که این موضوع به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی افزایش تقاضا به حساب می آید .برای نمونه می توان به طرح جدید شکلات کادبوری برای جشن هالووین سال ٢٠٠٩ در استرالیا اشاره کرد . حتی با وجود اینکه هالووین در استرالیا زیاد مورد استقبال قرار نمیگیرد اما محصولات کادبوری که مخصوص جشن هالووین به بازار امده بودند با فروش قابل توجهی روبرو شدند.

نقش رنگ در بسته بندی و طراحی جعبه های شکلات

حس آنی بینایی در رنگ ها نخستین فاکتوری است که طراحان در تغییر و تجدید بسته بندی های شکلات به آن توجه دارند. تغییر رنگ از فاکتورهایی است که زود به زود مورد استفاده قرار می گیرد.شرکت های شکلات سازی به طور معمول رنگ خاصی را برای برندهای خود در نظر می گیرند. برای مثال شرکت کادبوری از رنگ بنفش استفاده می کند اما در بعضی مواقع شرکت ها برای ارائه محصولاتی با طرح و بسته بندی معمول خود استفاده می کنند. استفاده از رنگ در بسته بندی شکلات ها در اروپا بسیار مرسوم است ، رنگ سفید خالص هم اکنون برای طراحی محصولات جدید و عالی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع غذائی اروپا رنگ سفید نشان دهنده حس تازگی، طراوت، شادابی، روشنایی، بیانگر یک ارزش کیفیتی خاص است.

پایداری و سازگاری صنعت بسته بندی با محیط زیست

یکی از فاکتورهای مهمی که امروزه در صنعت بسته بندی شکلات باید مدنظر قرار بگیرد پایداری و سازگاری بسته بندی ها با شرایط زیست محیطی است. گاستن از مقدار لایه هایی که برای بسته بندی شکلات ها مورد استفاده قرار میگیرد.، همچنین سازگاری آنها با شرایط محیطی و استفاده از مواد اولیه تایید شده در صنایع بسته بندی از عوامل کلیدی در طراحی و بسته بندی شکلات ها به شمار می رود. همچنین کاستن از میزان مواد شیمیایی و جوهر های شیمیایی در چاپ طرح ها و اشکال روی بسته های شکلات از مسائلی است که امروزه برای سازگار بودن تولیدات با شرایط زیست محیطی به شدت مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از سیستم های جدید برای مخلوط کردن رنگ ها و ساختن آنها برای طرح های روی جعبه ها با استفاده از سیستم حرارتی جدید همگی از روش های جدیدی است که برای کاهش استفاده از مواد شیمیایی به کار گرفته می شود. استفاده از مقواها و مواد اولیه تجدید پذیر و قابل بازیافت از عوامل مهمی است که امروزه باید در صنعت بسته بندی شکلات و شیرینی مورد توجه قرار گیرد.

شرکت گادبوری هم اکنون به عنوان بخشی از برنامه های خود برای حرکت به سوی استفاده از رنگ سبزبجای بنفش اقدام به کاهش مقدار بسته بندی محصولات خود کرده است. از دیگر تغییرات این شرکت در زمینه بسته بندی می توان به تغییر لمینیت های بسته های شکلات دایری میلک و کادبوری از سال گذشته میلادی اشاره کرد. این شرکت هم اکنون از مقواهای قابل بازیافت و فویل های المینیومی سازگار با محیط زیست در بسته شکلا های دایری میلک استفاده می کند.

چاپ روی شکلات

یکی از تکنیک‌های ارزان و مناسب برای جلوگیری از هزینه زیاد برای بسته بندی شکلات، استفاده از تکنیک چاپ روی شکلات است. در این روش ایجاد بسته بندی برای انواع شکلات، یک لیبل طراحی می‌شود و شکلات در ارزان‌ترین نوع بسته بندی که معمولا سلفون است، قرار می‌گیرد، به این صورت، بسته بندی شکلات آماده می‌شود.

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.