پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

 بسته بندی هوشمند
14 مرداد 1400

طراحی بسته بندی اسباب‌ بازی

1655 مرتبه مشاهده شده

طراحی بسته بندی اسباب‌ بازی

یکی از فرصت‌های بسیار جذاب در طراحی بسته‌بندی در دنیا، حوزه صنعت اسباب‌بازی است. در سال‌های اخیر این صنعت توانسته با بازار 85 میلیارد دلاری، جایگاه ویژه‌ای را در دنیا به خود اختصاص دهد. رقابت بسیاری از تولیدکنندگان اسباب‌بازی پس از طراحی محصول، بسته‌بندی آن بوده به‌طوری که این تلاش هم در طراحی گرافیک و هم طراحی ساختمان بسته‌بندی کاملا مشهود است.

 آنجا که حوزه صنعت اسباب‌بازی بسیار گسترده است و به شدت تحت تاثیر دانش فنی روز است، طراحی بسته‌بندی در این صنعت بسیار تحول‌گرا بوده  و از طرفی مخاطبین گسترده و متعدد سنی اسباب‌بازی از بدو تولد تا خانه سالمندان، خود گویای گستردگی این صنعت در دنیا است. همچنین جذابیت‌های بصری در این صنعت بسیار حایز اهمیت است بنابراین در طراحی و رعایت نکات روانشناسانه مخاطب، کیفیت چاپ و تولید در جذب مخاطب بسیار اهمیت دارد.

اسباب بازی به طور معمول وسیله ای برای سرگرم کردن کودکان است , و در کشف شدن استعداد کودکان کمک زیادی میکند , به این ترتیب مورد مهمی که سبب میشود تا یک اسباب بازی در بازار فروش چشمگیری داشته باشد و مشتریان به او جذب شوند , بسته بندی خلاقانه آن است .
جعبه اسباب بازی میتواند مثل خود اسباب بازی ها برای کودکان و بزرگسالان جذاب باشد . بیشترین درصد فروش جعبه های اسباب بازی چاپ روی جعبه است و مدل جعبه اسباب بازی بیشترین مخاطب را به خود جذب میکند . جعبه اسباب بازی میتواند باعث انتخاب یک اسباب بازی از بین تعداد بسیاری محصول مشابه در یک فروشگاه شود . بسته بندی شیک و زیبا برای محصول نشان دهنده ارزش آن بوده و توجه خریدار را به خود جلب میکند .

جنس بسته بندی اسباب بازی باید چگونه باشد؟

جعبه های مقوایی

برای بسته بندی اسباب بازی های سبک از جعبه های مقوایی استفاده می کنند. جعبه مقوایی به راحتی قابل نگهداری هستند، از آن ها می توان برای اهداف دیگر نیز استفاده کرد و به دلیل قابل بازیافت بودن با محیط زیست سازگارند.

جعبه های چوبی

جعبه های چوبی بسیار کلاسیک و زیبا هستند، با محیط زیست سازگارند، از آن ها می توان به عنوان ظرف نگه دارنده اسباب بازی استفاده کرد و این جعبه ها به خوبی از اسباب بازی محافظت می کنند.

بسته بندی شفاف

بسته بندی های شفاف یک روند محبوب در بسته بندی اسباب بازی هستند و باعث نمایش هوشمندانه محصول به مشتری می شوند.

ویژگی بسته بندی اسباب بازی؟

برای ساخت کارتن های اسباب بازی آن را طوری بسازید که راحت باز شود.

کارتن ها حالت پنجره بزارید تا مشتری دید بهتری داشته باشد.

دسته دار کردن جعبه ها باعث حمل راحت اسباب بازی ها می شود، دیگر نیاز به استفاده از نایلون برای حمل آن ها نیست چرا که به دلیل قابل بازیافت بودن کارتن کمک زیادی به چرخه اقتصادی می شود.

از نظر روان شاسی طراحی خلاقانه، استفاده از رنگ های شاد و تولید یک محصول برجسته و چشم گیر باعث جذب کودک به اسباب بازی و در نتیجه افزایش فروش محصول و رقابت در بین برند های مختلف تولید کننده اسباب بازی می شود.

علت انتخاب بسته بندی کارتنی برای اسباب بازی

علت این که از کارتن برای بسته بندی اسباب بازی استفاده می شود داشتن مزایای بسیار زیاد کارتن است، این مزایا عبارتند از:

– کارتن دوستدار محیط زیست است.

– از کارتن می توان استفاده مجدد کرد.

– کارتن ها فضای کمتری را اشغال می کنند.

– قابل اعتماد تر و بادوام تر هستند.

– بسیار سبک و جزء مواد بسته بندی سریع و ارزان می باشند.

– قابلیت انواع چاپ روی آن ها وجود دارد و به همین دلیل باعث تبلیغ و گسترش برند مورد نظر می شود.

– باعث کاهش آسیب دیدگی محصول داخل آن و هزینه نگهداری و حمل و نقل می شود.

ویژگی طراحی بسته بندی اسباب بازی

جنس جعبه اسباب بازی ها معمولا از مقوای پشت طوسی یا کارتن است.

طراحی ها معمولا از نوع کارتونی هستند و از تصاویر واقعی کمتر استفاده می شود. طرح های انتزاعی و کارتونی به خصوص شخصیت های انیمیشن ها برای کودکان بسیار هیجان انگیز هستند. طرح هایی با مضمون خنده و شادی و طنز همیشه روی جعبه ها چاپ می شود..

علی‌رغم این‌که اکثر مخاطبان سنی اسباب‌بازی، کودکان و نوجوانان هستند اما در اغلب موارد، پدران، مادران و بزرگسالان اسباب‌بازی را برای فرزندانشان و کودکان تهیه می‌کنند، از این‌رو در نظر گرفتن ویژگی‌های بسته‌بندی اسباب‌بازی بسیار پیچیده و دقیق است، صرف‌نظر از مباحث اقتصادی، بسته‌بندی اسباب‌بازی باید برای کودکان و از همه مهمتر اولیای آن‌ها جذاب باشد. از طرف دیگر برای کودکان جذابیت کافی است اما برای اولیا آن‌ها باید قانع‌کننده هم باشد. به عبارتی دیگر کیفیت بسته‌بندی ناخودآگاه حاکی از کیفیت محصول است هر چند که نقض آن هم وجود دارد. همچنین اطلاعات بصری و نوشتاری در بسته‌بندی می‌تواند نقش موثری در قانع کردن و تصمیم‌گیری مخاطب بزرگسال داشته باشد به همین دلیل توجه به نشان‌های استاندارد بین‌المللی ازجمله موارد قابل توجه در طراحی بسته‌بندی است.

توجه به گروه سنی، جنسیت، استفاده جمعی و یا انفرادی از اسباب‌بازی، محیط استفاده، هشدارهای  ضروری و درج اهداف مهارتی استفاده از اسباب‌بازی بر روی بسته‌بندی بسیار ضروری است.

یک بسته بندی خوب اولین ارتباط را بین مشتری و محصول ایجاد می کند. پس کارتن ها باید در حداکثر دقت و توان، طراحی و تولید شود.

از نظر روان شناسی طراحی خلاقانه، استفاده از رنگ های شاد و تولید یک محصول برجسته و چشم گیر باعث جذب کودک به اسباب بازی و در نتیجه افزایش فروش محصول و رقابت در بین برند های مختلف تولید کننده اسباب بازی می شود.

در ساخت این کارتن ها دقت داشته باشید که همه اطلاعات را در قسمت جلوی جعبه قرار ندهید

از نظر بصری بسته بندی را برای کودکان جذاب کنید. از آنجایی که طراحی محصول بیشتر از همه برای کودکان چشمگیر است، باید با بسته بندی آن ارتباط برقرار کند. هرچند، طراحی بسته بندی باید با خود محصول نیز هماهنگ باشد. اگر محصولی طبیعی و کامل است، رنگ های نئونی و طرح های خنده دار برایش مناسب نیستند.

چاپ اختصاصی انواع مختلف جعبه اسباب بازی :

در چاپ جعبه های اسباب بازی باید بیشتر از جنس و یا مقاومت جعبه به فکر یک طراحی خوب برای جعبه های اسباب بازی بود . قبل از هر چیزی باید به دنبال یک طراحی و یا یک مدل خاص برای جعبه بگردید که همین کار سبب فروش بیشتر شما میشود .
جنس مورد نیاز برای چاپ جعبه اسباب بازی میتواند در چند نوع مختلف تولید شود و با توجه به سلیقه شما طراحی و چاپ شود . بهترین نوع جنس جعبه های مخصوص اسباب بازی مقوای ایندر بورد میباشد ، این مقوا به دلیل داشتن داخلی سفید رنگ بسیار شیک میباشد و میتوان روی آن تمام رنگ چاپ کرد یعنی محدودیتی در چاپ وجود ندارد و به صورت کامل هر نمونه چاپ اختصاصی بر روی آن انجام میشود ، مقاومت بالای این نوع جنس سبب شده که سنگینی محصول در آن به چشم نخورد و تحمل نگه داشتن محصول را داشته باشد . نوع دیگر جنس مقوای استفاده شده در جعبه اسباب بازی پشت طوسی میباشد ، داری پشتی طوسی رنگ بوده که چاپ داخل آن خیلی با بیرون متفاوت است ، اما بخش خارجی مقوا بسیار چاپ پذیر و به راحتی میتواند تمام رنگ روی آن چاپ شود . همچنین این مقوا برای جعبه اسباب بازی بسیار مقاوم بوده و , وزن مناسبی نسبت به جعبه داخل آن دارد .
جهت زیبایی و ماندگاری طولانی تر جعبه اسباب باریها از خدمات پس از چاپ مختلفی مانند : سلفون مات و براق ، یووی ، یووی سیلندری مورد استفاده قرار میگیرد .

طراحی جعبه و کارتن بسته بندی اسباب بازی کودک :

طراحی جعبه و کارتن بسته بندی اسباب بازی نیازمند به اطلاعات کافی در مورد ویژگی های کودکان در سنین مختلف دارد به همین دلیل رنگ ‌آمیزی ، چاپ منظره و عکس‌ها و شخصیت‌های کارتونی بر روی جعبه‌ ها اهمیت زیادی دارد . برای فروش بهتر اسباب بازی های دخترانه و پسرانه مانند عروسک ها و ماشین ها ، بازی های فکری ، پازل ها و … در بسته بندی ها و جعبه و کارتن های مناسب خود باید قرار داد . جعبه اسباب بازی باید در طرح ها و رنگ های مختلفی ساخته شده باشد تا نظر بچه ها را به خود جلب کند . طراحی های خلاقانه جعبه های اسباب بازی که مخاطب خاص آن کودکان میباشند برای افزایش فروش و بردینگ شدن الزامی میباشد . با استفاده از آگاهی بیشتر در مورد بازی‌ های مختلف مناسب سنین کودکان میتوان جعبه ‌های مناسب را طراحی کرد .

در جعبه های اسباب بازی نکات ریزی وجود دارد که به چشم میخورد و باید به آنها توجه کرد مانند : باز شدن درب محصول , میتواند به گونه ای طراحی شود که خود کودک بتواند آن را به راحتی باز کند و کودک نیاز به کمک کسی دیگه برای باز کردن نداشته باشد .

طراحی کاراکتر

کاراکترها، به خصوص برای سن های جوان تر، باعث ایجاد هیجان و علاقه در بخش کودک می شود. برای سن های بزرگ تر، وجود کاراکترها ممکن است بالغانه به نظر نیاید. در این صورت باید از گرافیک های رنگی، جالب و دیگر نشانه های بصری برای برقراری ارتباط با آن محدوده ی سنی استفاده کرد.

از رسانه های دیگر مشورت بگیرید

برای تصمیم گیری که چه سبکی از طراحی با مخاطب بیشترین ارتباط را برقرار می کند، مرجع قرار دادن رسانه های دیگر که با بچه ها در آن محدوده ی سنی سر و کار دارند، به شما کمک می کند. برای مثال، سریال های محبوب، مجموعه کتاب، بازی و اسباب بازی. دانستن این که در محدوده های سنی مختلف چه چیزی محبوب است، کمک می کند تا مطمئن شوید محصول شما مناسب و تکمیل کننده ی چه مجموعه ای است.

بازی ها یا فعالیت های جالب را در بسته بندی لحاظ کنید. اگر در بسته بندی جا دارید، برای کودکان بعضی چیزهای جالب قرار دهید. گاهی اوقات بچه ها هنگام خوردن خوراکیشان، مشغول خواندن نوشته های بسته بندی اش که جلویشان است می شوند. حتی بعد از فروش رفتن محصول، بسته بندی همچنان در حال فروش است. اگر استفاده از محصول تجربه ای عالی باشد، احتمالش است که این محصول دوباره فروش برود. سرگرمی، جوک، داستان و بازی راهی عالی برای سرگرم کردن بچه ها و اضافه کردن امتیازات به محصول است. بازی های مختلف روی بسته بندی های مختلف خط تولید، فروش متقابل را افزایش می دهد. اگر روی بسته بندی جایی ندارید، این را در نظر بگیرید که می توانید لینک به سرگرمی آنلاین روی وبسایتتان، یا اپ بازی ای که خودتان ساختید قرار دهید.

بسته بندی ای را بسازید که باعث واکنش احساسی شود. طراحی بسته بندی برای کودکان نسبت به خیلی از محصولات دیگر دشوار است، چون باید هم برای بچه ها و هم والدین جذاب باشد.

از لوگوها و طراحی های ساده ولی متمایز استفاده کنید. ذهن بچه ها مانند اسفنج، اطلاعات را به راحتی جذب می کند. تحقیقات نشان داده اند که کودکان از 6 ماهگی می توانند برندها را براساس لوگوهایشان تشخیص دهند. و در 3 سالگی بعضی بچه ها می توانند اقلامی مانند لباس، اسباب بازی یا غذا را بر پایه ی اسم مشخص برند آن، مطالبه کنند.

از نظر بصری بسته بندی را برای کودکان جذاب کنید. از آنجایی که طراحی محصول بیشتر از همه برای کودکان چشمگیر است، باید با بسته بندی آن ارتباط برقرار کند. هرچند، طراحی بسته بندی باید با خود محصول نیز هماهنگ باشد. اگر محصولی طبیعی و کامل است، رنگ های نئونی و طرح های خنده دار برایش مناسب نیستند. چرا که به طور معمول نشان دهنده ی غذاهای تبلیغاتی هستند که مواد غذایی سالمی ندارند. طراحیتان هر چه باشد، باید تازه و هیجان انگیز باشد.

بسته بندی را طوری طراحی کنید که مناسب محدوده ی سنی خودش باشد. سلیقه و ذوق از سنین نوپایی به کودکی به بین و به نوجوانی سریع تغییر می کند. اگر طراحی جعبه برای مخاطبش جذاب نباشد، محصول جامعه ی هدفش را از دست می دهد. اگر چندین محدوده ی سنی را هدف قرار می دهید، محصولتان دیگر محصول کودک نیست، بلکه محصول خانوادگی است با تاکید بیشتر بر قسمت مخاطب بودن والد. به هر حال، مطمئن شوید طراحیتان برای هر محدوده ی سنی به شکل جداگانه جذاب باشد.

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.