پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

جعبه لوازم آرایش و بهداشتی و دارویی
06 اسفند 1399

جعبه لوازم آرایش و بهداشتی و دارویی

1175 مرتبه مشاهده شده

چاپ جعبه لوازم آرایشی

جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان محافظ برای لوازم آرایشی و اقلام بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. لوازم آرایشی اقلامی هستند که به منظور بهسازی پوست، مو، ناخن و… یا به طور کلی برای حفظ ظاهر به کار میروند و به ویژه در بانوان بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و به همین دلیل اکثر افراد به میزان ماندگاری و سالم بودن لوازم آرایشی دقت می‌کنند و اهمیت بسیار زیادی به بسته بندی و جعبه لوازم آرایشی که به عنوان لایه محافظتی لوازم آرایشی عمل میکنند، میدهند. جالب است بدانید طبق نظرسنجی و تحقیقاتی که شرکت معروف و معتبر  The Bench marking  در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی انجام داده و نتیجه این تحقیقات را در وبسایت خود گذاشته است. این تحقیقات که بر اساس نظرات هزار نفر صورت گرفته است، نشان میدهد که موارد ذیل در فروشگاه ها یا مراکز خرید برای مشتریان مهم بوده است.

  • 83 درصد از افراد گفته اند که نام برند روی جعبه محصول باید واضح و خوانا باشد.
  • 77 درصد از افرادگفته اند جعبه لوازم بهداشتی باید از دور در قفسه فروشگاه مشخص باشند.
  • 74 درصد از افراد گفته اند که برایشان مهم است دستورالعمل استفاده از لوازم آرایشی روی جعبه محصول نوشته شده باشد.
  • 57 درصد افراد گفته اند که برایشان مهم است بدانند این محصول برای چه نوع پوستی مناسب است.
  • 70 درصد از افراد نیز گفته اند که زیبایی جعبه آرایشی و بهداشتی برایشان مهم است.

از نتایج حاصل از این تحقیق چند مورد را متوجه میشویم:
1- برای مصرف کنندگان مهم است که زیبایی محصول به چه صورت باشد اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد، این است که محصول مناسب پوست آن ها هست یا خیر.
2- مصرف کننده میداند که دستورالعمل استفاده از محصول داخل جعبه محصول قرار دارد، اما ترجیح می دهد آن را روی جعبه لوازم آرایشی هم ببیند تا بتواند راحت تر برای خرید تصمیم بگیرد. بنابراین بهتر است برای خریداری لوازم آرایشی به نوع بسته بندی و جعبه لوازم آرایشی توجه بیشتری داشت، این مطلب نمایانگر  اهمیت ویژه چاپ جعبه در جذب مشتری است.

مراحل تولید و چاپ جعبه آرایشی، بهداشتی

چاپ جعبه لوازم آرایشی به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی به محصول مانند تابش مستقیم نور آفتاب، رطوبت، سرما و یا دیگر عوامل محیطی تولید و ساخته میشود. مقاومت و کیفیت جعبه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا فشار وارده در هنگام جابجایی و حمل و نقل میتواند به محتویات درون بسته آسیب برساند پس در انتخاب گرماژ مقوا یا کاغذ جعبه و بسته بندی مورد نظرتان دقت کافی به عمل بیاورید.
معمولا برای تولید جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی از جنس های زخیم و بهداشتی مثل مقوای ایندربرد یا سایر کاغذ های بهداشتی استفاده میشود. بعد از اتمام مراحل طراحی و گرفتن فیلم یا زینک (زینک مرکب را از روی سیلندر دستگاه چاپ به سطح کاغذ منتقل میکند یعنی عملا نقش مهر را ایفا میکند) و چاپ جعبه نوبت به مرحله روکش حرارتی میرسد معمولا برای چاپ جعبه های این چنینی از سلفون های براق، مات،مخملی یا شنی استفاده میشود. لازم به ذکر است که اگر از سلفون مات استفاده کنید میتوانید قسمت هایی از جعبه تان را با استفاده از یووی موضعی براق و کمی برجسته کنید، معمولا در جعبه های بهداشتی و ارایشی قسمت لوگو یا برند را یووی موضعی میکنند. برای خاص تر کردن جعبه میتوان از کلیشه های طلا کوب، نقره کوب یا …. یا کلیشه های برجسته کاری نیز استفاده استفاده کرد، تمامی این خدمات که بعد از چاپ جعبه انجام میشود ارزش محصول شما را دوچندان خواهد کرد. مرحله پایانی بعد از چاپ و خدمت پس از آن انجام دایکات یا لترپرس است، به این صورت که فرم چاپی به صورت گسترده وارد دستگاه شده و به وسیله قالب طراحی شده برای جعبه برش و تیغ زده و بعد از آن مونتاژ و آماده تحویل به مشتری می شود.

طراحی جعبه و بسته بندی محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی

تمام جعبه ها و محافظ هایی که حاوی دارو یا مواد بهداشتی و آرایشی هستند، در این دسته بندی جای می-گیرند. اصلی ترین فاکتوری که طراحان بسته بندی این نوع جعبه ها به دنبال آن هستند، ایجاد حس امنیت و اثر بخشی در مشتریان است، به طوری که مشتری قبل از استفاده از محتویات درون جعبه، حس اثر بخشی را از بسته بندی آن دریافت کند. در ادامه، به بررسی اجمالی طراحی بسته بندی آرایشی و بهداشتی و طراحی بسته بندی دارویی می پردازیم.

طراحی بسته بندی آرایشی و بهداشتی

اصطلاح بسته بندی آرایشی برای ظروف آرایشی (بسته بندی اولیه) و بسته بندی ثانویه عطرها و محصولات آرایشی استفاده می شود. محصولات آرایشی موادی هستند که برای پاکسازی، زیباسازی و ایجاد یک ظاهر خوب و تقویت شده بدون تغییر ساختار یا عملکردهای بدن در نظر گرفته شده اند.
قوانین طراحی بسته بندی لوازم آرایشی توسط قوانین سازمان بین المللی استانداردسازی و مقررات ملی یا منطقه ای هر کشور تنظیم می شود. بازاریابان و تولید کنندگان محصولات آرایشی باید قوانین مربوطه را رعایت کنند تا بتوانند محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در بازار عرضه کنند.

مواد بسته بندی لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی

انتخاب نوع مواد استفاده شده در بسته بندی لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مواد بسته بندی باید به گونه های انتخاب شوند که هیچ واکنشی با محصول انجام ندهند. جهت بسته-بندی لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی می توان از موارد زیر استفاده کرد:

  1. مواد پلاستیکی
    مواد پلاستیکی شامل دو دسته زرین های گرما نرم و زرین های گرما سخت هستند.

    2. کاغذ و مقوا

کاغذ و مقوا جزء جدا نشدنی بسته بندی های آرایشی، بهداشتی و دارویی است. مهمترین نوع مقوایی که برای بسته بندی در صنایع آرایشی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، مقوای ایندربرد است. از مقوای پشت سفید نیز می توان برای این نوع بسته بندی ها استفاده کرد.

3. ظرف فلزی

فلزات به دلیل ویژگی نفوذ ناپذیری و کاهش خطرات آلودگی، گزینۀ مناسبی برای بسته بندی محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی هستند و متداول ترین فلز برای جعبه بسته بندی آرایشی و بهداشتی، فلز قلعی است.

4. ظرف شیشه ای

ظروف شیشه ای با محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش نمی دهند و از نظر شیمیایی خنثی هستند. همچنین، به دلیل شفافیت، شیشه با نشان دادن محتویات خود، می تواند موجب جلب توجه مشتری شود.

نکات مهم در طراحی جعبه محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی

بسته بندی آرایشی، بهداشتی و دارویی همانند بسته بندی مواد غذایی، دارای حساسیت بسیار زیادی از لحاظ رعایت اصول بهداشتی و حفاظتی است. بسته بندی های آرایشی، بهداشتی و دارویی نه تنها باید به گونه ای باشند که از محصول محفاظت کنند، بلکه باید استفاده از آنها برای فروشنده و مصرف کننده، راحت و آسان باشد. موارد مهمی که باید در طراحی و چاپ جعبه های آرایشی، بهداشتی و دارویی رعایت کرد، شامل موارد زیر است:


• استحکام و ماندگاری بالای جعبه
• رعایت استانداردهای ملی و بین المللی
• استفاده از مقواهای بهداشتی مانند مقوای ایندربرد
• استفاده از اعلام هشدار خطر از طریق رنگ های خاص
• استفاده از برچسب های پلمپ جعبه و اصلالت محصول
• مقاومت جعبه در مقابل رطوبت، آب، باران و مواد شیمیایی
• درج اطلاعات مفید روی جعبه مانند تاریخ انقضا و مواد تشکیل دهنده
• رعایت بهداشت و جلوگیری از هر گونه آلودگی هنگام بسته بندی محصول

بهترین کیفیت چاپ در بسته بندی و جعبه سازی

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی اگر درست و اصولی انتخاب شود نتایج رضایت بخش و فوق العاده ای را خواهد داشت. چاپ روی کاغذ طراحی بسته بندی شامل فرایندهای: چاپ چهار رنگ یا CMYK، Spot، پوشش UV روی گلاسه، رنگ های فلزی (متالیک) و چاپ های برجسته است. دقت داشته باشید هر نوع از چاپ روی کاغذ مخصوص به خود انجام شود تا بازخورد بهتری را به شما ارائه دهد.

چاپ چهار رنگ

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی در چاپ CMYK کاغذهای گلاسه هستند، زیرا خروجی چاپ از درخشندگی و کیفیت بی نظیری برخوردار خواهد بود. در چاپ CMYK هر چه کیفیت کاغذ بیشتر و گرماژ بالاتر باشد، به دلیل ضخامت کاغذها رنگ کمتر جذب آن شده و چاپ مرغوب و بهتری خواهید داشت.

چاپ برجسته

اگر قصد دارید برای طراحی بسته بندی قسمت هایی از طرح را به صورت برجسته نشان دهید، بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی برجسته، کاغذهایی با گرماژ 80 به بالا هستند. برجسته سازی در بسته بندی با کلیشه های نر و ماده با کاغذهای گرم بالا بهتر انجام می شود.

رنگ Spot

برای چاپ با رنگ Spot بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی حرفه ای، کاغذهای گلاسه است. همواره ضخامت و جنس کاغذ گلاسه باعث برتر بودن در خروجی چاپ و انتخاب بسیاری از محصولات در طراحی بسته بندی است.

پوشش UV

دقت کنید در چاپ بسته بندی با پوشش UV بهترین نوع کاغذ، کاغذهای براق هستند که قابلیت پذیرش رنگ به شکل مطلوبی را دارند. مقواهای تحریر و کاغذهای مات به دلیل جذب بالا، خروجی خوبی را به

شما نخواهند داد.

رنگ های فلزی

اگر به دنبال بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی با چاپ رنگ فلزی یا متالیک هستید، کاغذهای تحریر و مات اصلا گزینه ی مناسبی برای این نوع چاپ نمی باشد. کاغذهای تحریر و مات حالت زنده و درخشانی به رنگ نمی دهند، در مقابل برای رنگ های براق و متالیک حتما از کاغذهای گلاسه و ضخیم استفاده نمایید.

معرفی انواع کاغذ در طراحی بسته بندی

کاغذ گلاسه، کاغذهای تحریر، مقوای پشت طوسی، گلاسه ی براق و مات به عنوان بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی به شمار می روند:

کاغذ گلاسه

وزن کاغذهای گلاسه بین 90 تا 300 گرم است که انتخاب وزن مناسب باتوجه به میزان و تعداد رنگی است که در چاپ مورد استفاده است، انجام می شود. کاغذهای گلاسه از با کیفیت ترین کاغذها در صنعت چاپ هستند که خروجی بی نظیری را ارائه می دهند. در چاپ های حساس و مدرن از این نوع کاغذ به عنوان ورق کتاب های نفیس، چاپ کاتالوگ ها، بروشورهای رنگی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کاغذهای تحریر

کاغذهای تحریر، مات هستند که قدرت جذب رنگ بالایی دارند و بهترین گزینه برای سربرگ های اداری، فرم ها، برگه های یادداشت و غیره است. از کاغذهای تحریر برای لامینت کردن مقوای فلوت استفاده می شود که وزن متعارف آن 70 تا 100 گرم است.

مقوای پشت طوسی

در تولید انواع جعبه ها از مقوای پشت طوسی استفاده می شود و به صورت دو طرفه، یک رو سفید و روی دیگر طوسی هستند.

گلاسه ی براق و مات

کاغذهای گلاسه، دارای ظاهر براق هستند که سطح آن ها صاف و درخشان است. بهترین کیفیت چاپ رنگی در میان انواع کاغذ را داشته و بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی محسوب می شود.

بهترین برش کاغذ در بسته بندی

وزن کاغذ ارتباط مستقیمی با کیفیت چاپ و برش قالب بسته بندی دارد. اندازه کادرهای برش در

کاغذهایی با گرماژ پایین باید کوچکتر در نظر گرفته شود، چراکه انتخاب کادر بزرگتر برش های دقیق و

خوبی نخواهد داشت.

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی: پاکت

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی پاکت، با توجه به کاربرد پاکت، وزن مربوط به آن انتخاب می شود. برای طراحی پاکت های کوچک اداری کاغذهای تحریر 80 گرم و برای پاکت های بزرگتر از کاغذهایی با گرماژ 100 تا 120 گرم می توان استفاده کرد.

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی: جعبه

جعبه ها را می توان در انواع: کوچک ساده، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ دسته بندی کرد.

  1. بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی جعبه های کوچک ساده، کاغذهای 250 تا 300 گرم هستند.
  2. برای طراحی بسته بندی جعبه های متوسط مقوای 230 تا 300 گرم پشت طوسی را توصیه می کنیم. این نوع بسته بندی بیشتر شبیه بسته بندی پودر ماشین لباسشویی است.

جعبه های بزرگ عموما حامل اشیاء بزرگ و سنگین هستند و باید از استحکام و مقاومت زیادی برخوردار باشد. بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی جعبه های بزرگ، گاغذهای 300 گرم به بالا و اصولا پشت طوسی هستند.

بسته بندی لوازم خانگی، اداری و سایر لوازم سنگین در رده ی جعبه های خیلی بزرگ قرار می گیرند. بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی وسایل سنگین، مقوای گلاسه گرماژ 200 و روی کارتن های چند لایه لمینت است که معمولا به صورت پشت طوسی هستند.

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی: ساک دستی

با توجه به نوع کارکردی که از ساک دسته انتظار می رود نوع کاغذ آن نیز انتخاب می شود. اگر محتویات ساک دستی وزن کم و یا متوسطی دارند بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی آن کاغذهای سلفون 150 گرم است و در غیر اینصورت از کاغذهایی با گرماژ بالا برای حمل کالاهای سنگین استفاده می شود. چرا که گام اول در موفقیت یک چاپ، انتخاب کاغذ مناسب است که نتیجه ی زحمات طراحی بسته بندی و چاپ را به مشتری ارائه خواهد داد.

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.