پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

 بسته بندی هوشمند
27 شهریور 1400

جعبه خمیر دندان

1846 مرتبه مشاهده شده

همانطور که می دانید خمیر دندان یک عضوجدا نشدنی در زندگی همه انسانهاست. برای داشتن دندان هایی سالم همه ی ما از خمیر دندان های مختلف برای مسواک زدن استفاده می کنیم اما نکته ای که در انتخاب خمیردندان برای ما وجود دارد این است که هنگام خرید در فروشگاه کدام خمیر دندان را انتخاب می کنیم در این امر فاکتورهای متفاوتی تاثیر گذار است و یکی از مهم ترین آنها بسته بندی خمیر دندان است .

چاپ بر روی جعبه، یکی از اساسی ترین نیازها برای عرضه کالا یا محصول است و نوع بسته بندی هم می تواند به عنوان یک بازاریاب عمل کند از این رو بسته بندی مناسب و شکیل در صنایعی همچون آرایشی و بهداشتی مانند جعبه خمیر دندان بسیار قابل اهمیت است زیرا بیننده یا همان مصرف کننده ابتدا شکل و نوع بسته بندی را می بیند و سپس اقدام به خرید میکند.

آشنایی با دستگاه های ساخت خمیر دندان

دستگاه پرکن و درب بند خمیر دندان

این دستگاه از سری دستگاه های کاربردی است که جهت پر کردن و بستن درب انواع تیوپ های خمیردندان و مواد دیگری که قابلیت بسته بندی در تیوپ را دارند استفاده می شود . این تیوپ ها استفاده از خمیردندان را برای مصرف کننده آسان تر می کنند هم چنین دستگاه مورد نظر در مدل های جدید و پیشرفته ای توسط صنایع متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود قابل ذکر است که این دستگاه پرکن تمام اتوماتیک دارای ویژگی های زیر است:

دارای ظرفیت پر و بسته بندی ۳۰ تا ۵۰ تیوپ در دقیقه

قابلیت تیوپ گذاری اتوماتیک

دارای پرکن پیستونی جهت پر نمودن انواع مواد غلیظ

ته بندی توسط هوای داغ در تیوپ های لمینیتی

ته بندی به صورت مکانیکی در تیوپ های آلومینیومی

قابلیت درب بندی اتوماتیک

گفتنی است که دستگاه پرکن مورد نظر علاوه بر کاربرد برای تیوپ های خمیردندان برای مواد زیرنیز قابل استفاده است :

انواع پماد ، کرم های مختلف ،شکلات ، چسب ، ژل ، رنگ و …

دستگاه کارتنینگ (جعبه گذار) تمام اتوماتیک خمیردندان

پس از پر و بسته شدن درب تیوپ خمیر دندان احتیاج به دستگاهی دارید که تیوپ ها را داخل جعبه بگذارد و درب آنها را ببندد و اگر بروشور هم برای محصول خود تهیه کرده اید در این مرحله و با استفاده از دستگاه کارتنینگ باید داخل جعبه قرار گیرد . این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک محصول شما را به همراه بروشور داخل جعبه می گذارد و آماده ی انتقال به بخش حمل و نقل برای پخش محصول می کند.

ویژگی های کلی دستگاه کارتنینگ

دستگاه کارتونینگ می‌تواند نقش‌های مختلفی را در فرایند تولید و بسته بندی یک کارخانه بپذیرد ، اگرچه قابلیت‌های فنی و محدوده عملکردی دستگاه بسیار وسیع هستند، اما ویژگی‌های کلی آن شامل موارد زیر می‌شوند:

برخورداری از گارانتی ۶ ماهه و همچنین خدمات پس از فروش و تأمین لوازم یدکی ۱۵ ساله که استفاده از آن را برای کاربر راحت‌تر می‌کند؛

امکان استفاده از سیستم بچ نامبر به منظور درج اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، تاریخ انقضا و شناسه تولید بر روی درب کارتون؛

برخورداری از سیستم تمام اتوماتیک بروشور تا کن و بروشور گذار که نیاز به حضور تکنسین و اپراتور برای تغییر آنها نیست؛

وجود یک سیستم کنترلی PLC و همچنین یک صفحه کنترل HMI به اندازه ۷ اینچ که از زبان انگلیسی و فارسی و هر زبان پیش‌فرض دیگری پشتیبانی می‌کند.

محصولاتی که به شکل ورقه هستند، مانند انواع بلیستر ها مثل قرص، کپسول، آمپول، آدامس و اسمارتیز از سیستم تمام اتوماتیک مگزین بر روی دستگاه استفاده می‌شود.

تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شود که دستگاه کارتنینگ به خوبی در کنار خط تولید کارخانجات و شرکتها به کار گرفته شود و به عنوان بخش مهم و تاثیرگذار در آن ایفای نقش کند.

در انتها شما را به دیدن فیلم بسته بندی خمیردندان مریدنت توسط دستگاه کارتنینگ ساخت شرکت طرسام دعوت می نماییم . امیدواریم این مطلب پاسخگوی سوالات شما در زمینه بسته بندی خمیر دندان بوده باشد

جنس بسته بندی خمیر دندان

جعبه خمیر دندان میتواند دارای ویژگی هایی از قبیل چگونگی مدل ، طرح ، چاپ و نوع مواد اولیه به کار رفته شده در آن جعبه خمیر دندان را داشته باشد , که لازم است برای بالا بردن بهره وری به آنها توجه کرد .امروزه طراحی و بسته بندی محصولات تولیدی مخصوص امور بازاریابی و تبلیغاتی قرار گرفته است . مدیران بازاریابی به دنبال افزایش فروش محصولات بوده و نتیجه ی کار آن ها در سبد مالی شرکت نمایش داده میشود . بسته بندی حرفه ای محصولات ، موجب افزایش فروش و توسعه بازار شده و رضایت مصرف کنندگان فعلی را فراهم میسازد . طراحی جعبه ، ابزاری برای نشان دادن قابلیت ها و محافظت محصولات میباشد

نوع مقوایی که در تولید جعبه خمیردندان استفاده میشود از نوع مقوای پشت طوسی ، مقوای پشت سفید و مقوای ایندربرد میباشد .

برای چاپ جعبه مقوایی مانند جعبه خمیر دندان بیشتر از گرماژ ۲۷۰ به بالا استفاده میگردد مقوای ایندربرد

مقوای ایندربرد در گرماژهای مختلف وجود دارد و عمدتا در تولید جعبه مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی و جعبه خمیر دندان کاربرد دارد و بیشتر بخاطر اینکه تایید وزارت بهداشت است در محصولات دارویی و بهداشتی که  دارای حساسیت بالایی هستند استفاده میشود و دارای استحکام بالایی نسبت به جعبه های دیگر میباشدچاپ جعبه خمیر دندان بیشتر به صورت چاپ افست سه یا چهار رنگ و لمینتی به همراه پوشش یووی است که باعث چاپ و طراحی جعبه میگردد

.

.


مقوای ایندربرد در گرماژهای مختلف وجود دارد و عمدتا در تولید جعبه مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی و جعبه خمیر دندان کاربرد دارد و بیشتر بخاطر اینکه تایید وزارت بهداشت است در محصولات دارویی و بهداشتی که دارای حساسیت بالایی هستند استفاده میشود و دارای استحکام بالایی نسبت به جعبه های دیگر میباشد.
پس می توان گفت برای مواد غذایی وآرایشی و بهداشتی چون که در تماس مستقیم با کالا میباشند باید از مقوای پشت سفید و مقوای ایندربرد (بهداشتی) استفاده کرد . قابل ذکر است برای چاپ جعبه مقوایی مانند جعبه خمیر دندان بیشتر از گرماژ ۲۷۰ به بالا استفاده میگردد .

همانطور که میدانیم انواع و مدل های مختلف مقوا جهت تولید جعبه مقوایی وجود دارد ولی نوع مقوایی که در تولید جعبه خمیردندان استفاده میشود از نوع جعبه مقوایی مخصوص بسته بندی ، شامل مقوای پشت طوسی ، مقوای پشت سفید و مقوای ایندربرد میباشد .
مقواهای پشت طوسی برای محصولات صنعتی (استفاده از آن برای بسته بندی مواد غذایی ممنوع بوده چرا که از مواد بازیافتی در ساخت آن استفاده می شود.) با گراماژ های ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ ، مقوای پشت سفید یا برای بسته بندی مواد غذایی و عمدتا در بسته بندی صنایعی ، نظیر جعبه کفش ، دستمال کاغذی ، جعبه شیرینی ، جعبه کبریت ، جعبه خمیر دندان و …، در گراماژهای ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ ، مقوای ایندربرد برای محصولاتی با مصارف دارویی ، بهداشتی و کالاهایی با جنبه صادراتی در گراماژ های ۲۵۰، ۲۷۵ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ و ۴۰۰ با استحکام خوب و زیاد و مقوای ایرانی با روکش های کاغذ کرافت ، کاغذ سفید و کاغذ گلاسه ، جعبه مقوایی گلاسه در گراماژ های ۲۰۰ ، ۲۵۰و ۳۰۰ ، جعبه لمینتی با استحکام بالاتر نسبت به جعبه های مقوایی استفاده میشوند . جعبه های لمینتی از نظر ساخت در انواع سینگل فیس ، سه لا ، پنج لا موجود بوده و جنس زیره آن ها ، بر اساس وزن محصول انتخاب میشود .

چاپ اختصاصی جعبه و کارتن خمیر دندان :

چاپ بر روی جعبه ، یکی از مهم ترین نیازها برای عرضه کالا یا محصول است و نوع بسته بندی آن هم میتواند به عنوان یک بازاریابی قوی عمل کند از این رو بسته بندی مناسب و شکیل در صنایعی مانند آرایشی و بهداشتی و دارویی , جعبه خمیر دندان بسیار قابل اهمیت است زیرا بیننده یا مصرف کننده ابتدا شکل و نوع بسته بندی را میبیند و سپس آن را خریداری میکند .چاپ جعبه خمیر دندان بیشتر به صورت چاپ افست سه یا چهار رنگ و لمینتی به همراه پوشش یووی است که باعث شکیل شدن جعبه میگردد .همچنین برای جذب مصرف کننده میتوان از چاپ طلا کوب یا نقره کوب کمک گرفت. بعضی از مشتریان به دنبال برند خاصی هستند که قبلا از آن خریده و مصرف کرده اند ولی در کل نوع بسته بندی و چاپ و شکل ظاهری جعبه خمیر دندان برای فروش و بازاریابی نقش اساسی دارد .

تیوپ خمیر دندان:

برای انتخاب محصول بهداشتی مانند خمیردندان، اغلب مصرف کنندگان پس از خوش‌نامی برند به مواردی که بسته بندی تعهد می دهد توجه فراوان دارند.
استفاده تا آخرین ذره‌ی محصول بهداشتی در کنار سهولت مصرف محصول نقش بسیار موثری در انتخاب مشتری مخصوصا در خرید بعدی دارد.
تیوب برای مصرف محصول بهداشتی - و هر محصول دیگر - نقش حیاتی دارد مخصوصا برای محصولاتی مانند کرم های موبر و یا کرم‌ ها که مصرف و نگهداری از محصول به واسطه‌ی بسته بندی تیوب انجام می‌گیرد.
تصور کنید بهترین کیفیت خمیر دندان با بهترین مواد موثر و خوشبوکننده‌ی عالی درون تیوبی قرار گرفته که نازل مناسبی ندارد و یا در حین استفاده کنترل مصرف کننده را روی میزان محصول در هربار مصرف سخت می‌کند؛ اینها دلیل منطقی برای عدم استقبال مصرف کننده در خرید بعدی است و رضایتمندی وی به طرز هزینه بری کاهش می‌یابد.

استراتژیک بودن تیوب در برابر بسته بندی اولیه یا مقوایی بسیار بیشتر است چرا که در بهتر مصرف شدن محصول نقش مستقیم دارد. 

تیوبهای درزدار  شامل ABL و PBL هستند. (ABL (Aluminium Barrier Layer دارای لایه آلومینیومی و (BPL (Polymer Barrier Layer دارای لایه‌های پلیمری است. بسیاری از بسته بندی خمیر دندانها از تیوب های ABL استفاده می کنند.

تفاوت مشخص آنها در این است که ABL با فشردن تیوب تغییر شکل می دهد و به حالت اولیه باز نمی‌گردد در حالی که تیوب BPL پس از فشار دادن به حالت قبلی خود باز می گردند. انتخاب اینکه از کدام تیوب و چند لایه برای بسته بندی استفاده شود، با موارد موثر درون محصولات بهداشتی و همچنین استراتژی های بازاریابی و برندینگ و تجربه ی کاربری بستگی دارد.

چرا برای فروش خمیر دندان باید از جعبه خمیر دندان استفاده کرد ؟

  • چاپ جعبه در حالت کلی میتواند اطلاعاتی از جمله تاریخ، مدل، طرح، نوع مواد بکار رفته، شعار، لوگو و رنگ برند شما و در حالت کلی اطلاعات کلی محصول را مشتری نمایش دهد که میتواند تاثیر زیادی روی فروش شما بگذارد.
  • بسته بندی نیز میتواند خمیر دندان را از آسیب های احتمالی محافظت کند.
  • برای چاپ و بسته بندی جعبه خمیر دندان معمولا از مقوای پشت طوسی ، پشت سفید و ایندربرد استفاده می شود.

طراحی جعبه خمیر دندان چگونه باید باشد ؟

سعی کنید در طراحی چاپ جعبه خمیر دندان دقت فراوانی خرج دهید زیرا چاپ جعبه به عنوان نمادی برای محصول شما می باشد.

در هنگام تهیه و چاپ جعبه خمیر دندان به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

  • به جنس لایه ی زیرین جعبه خمیر دندان باید توجه شود.
  • جعبه خمیر دندان باید براحتی باز و بسته شود
  • جعبه خمیر دندان مستحکم باشد
  • جعبه خمیر دندان باید سبک باشد
  • جعبه خمیر دندان باید قابل بازیافت باشد
  • روی مقوای جعبه خمیر دندان بتوان تمام اطلاعات، رنگ ها، طرح ها و لوگو و… خود را که میخواهید روی چاپ باشد را درج کرد


طراحی جعبه خمیر دندان :

بسیاری از مردم ، کالا را با شکل ظاهری آن شناخته و خرید خود را بنا به جعبه و بسته بندی آن محصول انجام میدهند . با توجه به اهمیت و کاربرد پیشرفته جعبه و قرار گرفتن آن به عنوان نمادی از محصول ، لازم است تا طراحی جعبه بنا به استانداردهای طراحی ، وزن محصول ، عکاسی صنعتی ، اهداف بازاریابی و تبلیغات ، گستره ی جغرافیایی توزیع محصول و … تولید شود و علاوه بر توجه به جنبه های ظاهری و زیبایی جعبه ، از نظر کاربردی قابل استفاده میباشد .
آریانوس این امکان را برای شما فراهم کرده است تا هر مدل جعبه مقوایی محصولات خود را با سلیقه خود برای شما طراحی و تولید کند .

محصولات بهداشت دهان و دندان معمولا در برابر ضربه آسیب پذیر هستند و در جعبه های مقوایی به فروش می رسند. برای این بسته بندی ها معمولا از رنگ های سفید، آبی و سبز استفاده می شود تا حس تازگی و طبیعی بودن محصول را به مشتری القا کند و مشتری تصور کند با خرید این محصول دندان هایی سفید خواهد داشت.

 

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.