پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

 بسته بندی هوشمند
13 شهریور 1400

بسته بندی بهداشتی - دستمال کاغذی

1930 مرتبه مشاهده شده

دستمال کاغذی

دستمال کاغذی از دیر باز تا به امروز از لحاظ بهداشتی کاربرد فراوانی داشته و همچنین  بسیار قابل استفاده است. یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت دستمال کاغذی جعبه آن است که بسیار مورد توجه مخاطب در هنگام خرید قرار می گیرد.

امروزه مخاطبان اهمیت خاصی به جعبه ی دستمال کاغذی می دهند حتی طرح جعبه را با محیطی که قرار است در آن قرار بگیرند هماهنگ می کنند. نکته مهم در طراحی جعبه دستمال کاغذی فرم جعبه، طراحی و رنگ آن است. دستمال کاغذی بسته به نوع کاربرد آن در اشکال مختلفی تهیه و تولید می شود.

                  

بسته بندی دستمال کاغذی

هر محصول ارزشمندی دارای یک بسته بندی نفیس است. مخاطب ظرف چند ثانیه و بر اساس جذابیت های بصری و رنگی بسته بندی نسبت به خرید کالای خود اقدام می کند. کارایی بسته بندی رابطه ای مستقیم با میزان فروش محصول دارد. بسته بندی، نماینده و پیام رسان پدید آورندگان کالاست. شخصیت، هویت و تولید کالا درون آن نهفته است و در واقع بیانگر خصوصیات داخلی کالا می باشد.
یکی از اصلی ترین نیاز صنایع بسته بندی استفاده از جعبه می باشد ، که با تلفیق علم و هنر در تولید می توان به اهداف بازاریابی و فروش کالای بالایی رسید. بازاریابی موفق در کنار کیفیت محصول، نوع بسته بندی کالا شروع اولیه در فروش و بیشتر موارد عامل فروش محصول میباشد که باید به آن توجه داشت.

همانطور که پیش تر گفته شد طراحی اختصاصی جعبه دستمال کاغذی می تواند مشتریان بسیاری را با برند و نام تجاری شما آشنا کند که در این میان ویژگی های خاصی نیز برای رسیدن به مشتریان حقیقیتان وجود دارد که باید این ویژگی ها را در زمان طراحی طرح اولیه خود در نظر بگیرید.

تنوع هزینه چاپ و طراحی

درست است که کیفیت در جلب نظر مشتریان بسیار تاثیر گذار است اما از ویژگی های خوب چاپ بر روی جعبه دستمال کاغذی می توان به تنوع قیمتی آن اشاره کرد. این امر می تواند بسته به نیاز شما به صورت افست،طلاکوب، برجسته و... متغیر باشد. 

متغییر بودن ابعاد

در طراحی جعبه دستمال کاغذی اختصاصی هیچ قاعده و قانون خاصی برای ابعاد جعبه های دستمال کاغذی وجود ندارند و می توانید بسته به محل و جایی که قرار است از آن استفاده کنید، ابعاد را نیز مشخص نمایید. برای مثال جعبه های دستمال کاغذی مخصوص ماشین را در نظر بگیرید که چگونه به صورت سفارشی و بسته به نظر مشتریان با ابعاد کوچکتری نسبت به جعبه های مخصوص منازل ساخته شده اند. در نتیجه در زمان در زمان طراحی جعبه دستمال کاغذی اختصاصی ابعاد نیز مانند دیگر موارد قابل تغییر می باشند.

بسته بندی دستمال کاغذی نایلونی:

در بسته بندی دستمال کاغذی هایی که در بسته های نایلونی قرار می گیرند(مانند دستمال کاغذی های بی تا) ، دستمال های مرطوب ، دستمال کاغذی جیبی ، دستمال توالت (دلسی) ، دستمال های رولی آشپرخانه و دستمال های پارچه ای از انواع دستگاه های دوخت دستی ، دوخت پدالی و دوخت ریلی استفاده می شود.انتخاب نوع این دستگاه های دوخت نیز با توجه به نوع کاربری و تیراژ کار انجام می گیرد.فقط این نکته را در نظر داشته باشید که اگر می خواهید دستگاه دوختی تهیه کنید که قابلیت چاپ ( چاپ تاریخ تولید و انقضا و یا قیمت ) روی بسته ی محصول را داشته باشد و دیگر به صورت جداگانه دستگاه تاریخ زن تهیه نکنید حتما باید از دستگاه دوخت ریلی با تاریخ زن استفاده فرمایید.

در بین انواع دستگاه های دوخت نامبرده شده ، دستگاه دوخت ریلی محبوبیت بسیاری دارد چرا که با قیمت مناسب ، قابلیت دوخت سریع و راحت تر را نسبت به دو مدل دیگر به شما می دهد.

دستگاه شرینک :

حتما دیده اید که برای جابجایی راحت تر جعبه های دستمال کاغذی ، تعدادی از آن ها مثلا ۳ یا ۴ جعبه را که باید در یک بسته باشند در کنار هم قرار می دهند و دور آن ها را با نایلون بسته بندی می کنند . که این کار با استفاده از دستگاه شرینک و نایلون شرینک انجام می گیرد.همانطور که اشاره شد این امر برای سهولت در جابجایی بسته های دستمال کاغذی در هنگام فروش در کارخانه ها  و یا تحویل به عوامل فروش مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد نایلون در دستمال کاغذی

نایلون یکی از متداول ترین موادی است که جهت بسته بندی محصولات سلولزی نظیر دستمال کاغذی از آن استفاده می شود. در ادامه به بعضی از کاربردهای نایلون در بسته بندی دستمال کاغذی اشاره می کنیم:

بسته بندی نایلونی دستمال: به بسته بندی برگه های دستمال کاغذی با استفاده از پلاستیک، نایلون اقتصادی دستمال کاغذی می گویند. این نام گذاری به آن علت است که با استفاده از پلاستیک به جای کارتن و مقوا، هزینه بسته بندی به طور چشمگیری کاهش می یابد و محصولی با قیمت تمام شده پایین تر به دست مشتری می رسد.

نایلون درون دستمال کاغذی جعبه‌ ای: شاید اولین چیزی که با شنیدن نایلون دستمال کاغذی به ذهن برسد، دستمال کاغذی های اقتصادی باشند که در لفاف های پلاستیک های بسته بندی شده اند. اما در حقیقت نایلون ها در بسته بندی های جعبه ای و مقوایی هم به کار برده می شوند. اگر به قسمت درب دستمال های جعبه ای پس از باز شدن دقت کنید، زائده ای پلاستیکی را در این قسمت مشاهده خواهید کرد که به منظور خارج کردن راحت تر برگه ها و ممانعت از نفوذ میکروب و گرد و خاک به داخل بسته دستمال کاغذی تعبیه شده است.

نایلون پک کردن دستمال کاغذی: دستمال کاغذی ها از هر نوعی که باشند، بعد از بسته بندی تکی نیاز به پک شدن در یک بسته بندی مادر دارند. بسته بندی مادر موجب سهولت در حمل و نقل شده و انبار کردن و چینش محصول را آسان تر می کند. به این منظور، تعدادی از بسته های دستمال کاغذی را در یک پلاستیک بزرگ تر قرار می دهند که به این پلاستیک نایلون مادر می گویند.

طراحی جعبه بسته بندی

هیچ محدودیتی برای طراحی جعبه دستمال کاغذی وجود ندارد، زیرا که بسته بندی ها امروزه فراتر از یک محافظ و نگهدارنده هستند. به طور کلی دو مرحله اصلی برای تولید جعبه دستمال کاغذی وجود دارد:

۱. طراحی

۲. چاپ

برای تولید جعبه دستمال کاغذی، در ابتدا باید مقوای مناسبی را در نظر بگیرید. معمولا از دو نوع مقوای (پشت سفید و پشت طوسی) برای تولید جعبه دستمال کاغذی استفاده می شود. (نسبت به سایز، وزن و تعداد دستمال ها گرماژ مقوا متغیر است). سپس باید طرحی براس ساختار جعبه را در نظر بگیرید، در این مرحله می توانید از تصویرسازی ذهنی کمک بگیرید و ایده اولیه خود را روی کاغذ رسم کنید تا طراح مورد نظرتان ایده شما را به مرحله بلوغ، استاندارد و تولید برساند. اگر هم ایده ای ندارید، طراحی که به شما مشاوره می دهد گزینه های زیادی را نشان تان خواهد داد و براساس المان های شما تا حد امکان می تواند طرح های پیش فرض را تغییر دهد.

جنس بسته بندی دستمال کاغذی میتواند مقوایی ، چوبی ، شیشه ای و… باشد که مقوایی معمولا یکبار مصرف است.
بسته بندی دستمال کاغذی با توجه به حجم که میتواند ۱۰۰ تا ۳۰۰ برگ باشد و با توجه به شکل هندسی آن متفاوت است.


انواع جعبه دستمال کاغذی

  • جعبه دستمال کاغذی ۱۰۰ برگ (۵۰برگ دولا)
  • جعبه دستمال کاغذی ۲۰۰ برگ (۱۰۰برگ دولا)
  • جعبه دستمال کاغذی ۳۰۰ برگ (۱۵۰ برگ دولا)
  • جعبه دستمال کاغذی مکعبی
  • جعبه دستمال کاغذی کوکتلی
  • جعبه دستمال کاغذی هندسی ( هرمی، مخروطی، شش ضلعی و …)

بیشتر بدانید: چگونه یک بسته بندی کاربردی و ماندگار تولید کنیم؟

 

دستمال کاغذی علاوه بر مصارف کاربردی فراوانی که در منزل و محل کار دارد، از آن برای تبلیغات استفاده می شود و همان رنگ، طرح و لوگو و عناصر بصری که در بالا به آن اشاره شد می تواند مخاطب را به خود جذب کند و از این طریق فروش محصول را بالا برده و یک بازار رقابتی ایجاد کند. در واقع بسته بندی روح محصول به حساب می آید.

 

جعبه و دستمال کاغذی مقوایی تبلیغاتی: دستمال کاغذی تبلیغاتی در سایز و طرح های مختلف عمومی و اختصاصی تولید می شود، و از آنجایی که وسیله ای عمومی محسوب می شود و اکثریت از آن استفاده می کنند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند.

 

دستـمال کاغـذی تبلیـغاتی به عنـوان هـدیه تبلیغاتی برای هتل ها، رستوران ها، بانـکها، شرکتهای خـودروسازی و کـارواش ها مورد استـفاده قرار گیرد ،جعبه های دستمال کاغذی به شکل های ماشینی ، مستطیلی ، هرمی و دلخواه تولید می گردد .

 

بسته بندی دستمال کاغذی باید به گونه باشد که مشتری را به جلب کرده و باب همه سنین و سلایق و صنفی باشد.( برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) گاهی اوقات فرم جعبه بسته بندی ساده است ولی طراحی آن به گونه ای است که مخاطب را به خود جذب کرده و باعث کشش مخاطب به سوی خود می شود.

 

گاهی اوقات نیز فرم های جدیدی از بسته بندی باعث می شود که تولید کنندگان هزینه ی گزافی را به خاطر تولید آن بپردازند، که این کار باعث متفاوت دیده شدن محصول و باز هم جذب مخاطب می شود.

 

بعضی اوقات طرح جعبه به گونه ای است که برای قشر خاصی از مردم جذاب است و تمایل به استفاده از آن را دارند. مثلا جعبه ای که با رنگهای شاد طراحی شده است و فرم جعبه آن به گونه ای است که از طرح های کارتونی و انیمیشنی در آن استفاده شده است باعث می شود کوکان به سوی آن جلب شده و از محصول با شور و اشتیاق بیشتری استفاده کنند و آن را تهیه کند.

ویژگی طراحی بسته بندی دستمال کاغذی

بسته بندی دستمال کاغذی باید به گونه باشد که مشتری را به جلب کرده و باب همه سنین و سلایق و صنفی باشد.( برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) گاهی اوقات فرم جعبه بسته بندی ساده است ولی طراحی آن به گونه ای است که مخاطب را به خود جذب کرده و باعث کشش مخاطب به سوی خود می شود.

گاهی اوقات نیز فرم های جدیدی از بسته بندی باعث می شود که تولید کنندگان هزینه ی گزافی را به خاطر تولید آن بپردازند، که این کار باعث متفاوت دیده شدن محصول و باز هم جذب مخاطب می شود.

بعضی اوقات طرح جعبه به گونه ای است که برای قشر خاصی از مردم جذاب است و تمایل به استفاده از آن را دارند. مثلا جعبه ای که با رنگهای شاد طراحی شده است و فرم جعبه آن به گونه ای است که از طرح های کارتونی و انیمیشنی در آن استفاده شده است باعث می شود کوکان به سوی آن جلب شده و از محصول با شور و اشتیاق بیشتری استفاده کنند و آن را تهیه کند.

 

پس از طراحی ساختار نوبت به چاپ جعبه و افزودن حروف و طرح های گرافیکی می رسد. نام برند شما، لوگو و طرح های پس زمینه ترکیب می شوند و طرح نهایی جعبه دستمال کاغذی شما تکمیل می شود. حال یک نمونه آزمایشی ساخته می شود و سپس نوبت تاییدیه شماست تا این طرح به تولید انبوه برسد. شما باید طرح ها و ساختارهای زیادی برای جعبه ها داشته باشید، یعنی هر طیف از خریداران، دستمال ویژه خود را داشته باشند. در آخر کمی درمورد طرح های مناسب برای مصرف کنندگان مختلف صحبت می کنیم.

طرح های شاد و فانتزی مناسب کودکان و نوجوانان

طرح های سنگین و رسمی مناسب شرکت ها و ادارات

طرح های شیک و رنگ های سلطنتی (زرشکی، نقره ای و طلایی) مخصوص تالارها و سراهای لوکس

طرح های ساده مخصوص مکان های عمومی و پرجمعیت

طرح های معمولی چاپی هم که غالبا از یک رنگ پس زمینه و طرح رویه تشکیل می شوند، مناسب برای استفاده خانگی هستند. برای استفاده درون خودرو نیز، جعبه های (معمولا مربعی) تولید می شوند. البته در این مدل سایز دستمال ها کوچک تر می باشد، این نوع جعبه ها کمترین فضا را اشغال می کنند و اکثر آنها دارای گجت های چسبنده برای نصب محکم درون خودرو هستند. طرح های چاپی این جعبه ها نیز اکثرا فانتزی می باشند. اگر قصد دارید برای تولید جعبه دستمال کاغذی اقدام کنید، تنوع و خلاقیت را فراموش نکنید. بسته بندی ها نوعی تبلیغ مستقیم هستند که معرف شما و محصول شما می باشند.

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.