پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

فواید چاپ دیجیتال
12 بهمن 1398

فواید چاپ دیجیتال

827 مرتبه مشاهده شده

پیش از آنکه درباره فواید چاپ دیجیتال با شما صحبت کنیم، بهتر است بدانید این تکنیک یکی از جدیدترین‌های صنعت چاپ به شمار می‌رود. این نوع چاپ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع چاپ است که هم مشتری‌ها دوستش دارند و هم کارفرماها. چاپ دیجیتال بیش از همه روی کاغذ کاربرد دارد. البته روی بقیه مواد و اجسام نیز می‌توان کمابیش از این تکنیک استفاده کرد.

کارگاهی کوچک و کم‌جا

شاید بخواهید بدانید فواید چاپ دیجیتال چیست که آن را تا این اندازه پرطرفدار کرده است. اول از همه اینکه این نوع چاپ نیاز به دستگاه‌های غول پیکر و فضای بزرگ برای چاپخانه ندارد. یعنی اگر قرار است صرفا کارهای چاپ روی محصولات کاغذی انجام دهید، می‌توانید در فضایی بسیار کوچک کارگاه‌تان را راه‌اندازی کنید.

 این نوع چاپ با کمک پرینترهای رومیزی و دستگاه‌های چاپ لارج فورمت ( Large Format – Wide Format  ) انجام می‌شود. چاپگر های دیجیتال هم دقیقا مثل پرینترهای شخصی به دو دسته جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند. در این روش دستگاه چاپ به یک کامپیوتر متصل می شود و سپس کامپیوتر همه اطلاعات مورد نیاز دستگاه چاپ را به دستگاه منتقل کرده به این ترتیب دستگاه چاپگر کار، خود را آغاز می‌کند. 

حتی یک عدد!

از دیگر ویژگی ‌های چاپ دیجیتال این است که بر خلاف انواع دیگر چاپ، نیاز نیست در شمارگان زیاد چاپ انجام دهید. حتی یک نسخه را نیز می‌توانید با این روش چاپ کنید. شاید این نکته، اصلی‌ترین فواید چاپ دیجیتال به شمار برود.

سه سوته آماده است!

ویژگی دیگری که سبب شده چاپ دیجیتال محبوب باشد، سرعت بالای کار است که وقتی با چاشنی دقت بالا در هم می‌آمیزد، باعث می‌شود لبخند رضایت روی لبان مشتری بنشیند. این ویژگی به دلیل آن است که در چاپ دیچیتال، نیازی به خدمات پیش از چاپ، مانند گرفتن فیلم و زینک و پلیت و سایر موارد نیست. در واقع  امکان چاپ صفحات مختلف کار در یک دور چاپ وجود دارد. به خاطر اینکه خدمات پیش از چاپ حذف شده اند. این سرعت وقتی بیشتر به چشم می‌آید که سفارش شما روی انواع کاغذ باشد.

چاپ فوری همان چاپ دیجیتال است؟

به چاپ دیجیتال ، چاپ فوری هم می‌گویند. این نشان می‌دهد قرار نیست برای اینکه سفارش‌تان آماده شود مدت زیادی در انتظار بمانید. کافیست چند دقیقه تحمل کنید تا متصدی چاپ، سفارش شما را تحویل دهد. دیگر از این بهتر چه می‌خواهید؟ این سرعت بالای کار، از مهمترین فواید چاپ دیجیتال به شمار می‌رود.

امکان شخصی سازی (چاپ اختصاصی)

چاپ دیجیتال همچنین برای افرادی که از اضطراب و وسواس بالا برخوردار هستند، گزینه مناسبی است. می‌توانند در دفتر حضور داشته و شاهد فرآیند چاپ باشند. در صورتی که چیزی برخلاف سلیقه آنها وجود دارد و یااینکه قصد دارند تغییراتی در سفارش خودشان بدهند، به راحتی و بدون فوت وقت این کار صورت می‌پذیرد. در چاپ دیجیتال با توجه به وجود امکان چاپ در تیراژ محدود شما می‌توانید هر نسخه از محصول چاپی خود را متفاوت با نسخه قبلی چاپ کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید کارت تبریک‌های شخصی شده با تصاویر مختلف یا کارت پرسنلی با طرح‌های مختلف را در هر دور چاپ کنید. هیجان انگیز به نظر می‌رسد! این طور نیست؟

یک عیب دارد!

با همه اینها نباید از نکات منفی چاپ دیجیتال غافل شوید. این چاپ نیز مانند همه چیز در دنیا معایبی دارد. یکی از معایب این روش چاپ نسبت به همتایان خود، افزایش هزینه‌ها و بالا بودن قیمت است. با اینکه هزینه‌های خدمات پیش از چاپ در چاپ دیجیتال حذف شده‌اند، ولی به دلیل استهلاک بالای دستگاه‌های دیجیتال و همچنین مواد اولیه گران قیمت، هزینه نهایی افزایش پیدا می‌کند. در واقع چاپ دیجیتال گران‌ترین نوع چاپ در حال حاضر است.

دستگاه های مختلف چاپ دیجیتال

دستگاه چاپ دیجیتال بر اساس کارکرد و نوع چاپی که دارد به انواع دستگاه چاپ فلکس و بنر، دستگاه چاپ روی تمامی سطوح (فلت بد)، دستگاه چاپ یووی، دستگاه چاپ پارچه ۴ رنگ، دستگاه لیزر، دستگاه حکاکی، CN دستگاه کاترپلاتر و دستگاه سه کاره پارچه نویس، دسته بندی می‌شوند.

انواع مختلف چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال انواع گوناگونی دارد. بر اساس نحوه انجام کار و همچنین ابعاد سفارش، می‌توان این نوع از چاپ را دسته بندی کرد.

انواع چاپ دیجیتال براساس نحوه کار

  • روش دیجیتالی نوری یا پرتوی:  در این روش ، سوژه از طریق تابش شعاع‌های نوری روی کاغذهای حساس به نور، چاپ می‎شود. این روش چاپ به دو مرحله چاپ و ظهور نیاز دارد.
  • روش چاپ دیجیتالی الکتروفتوگرافی: در این روش از جوهر‎ها‎ی مایع و یا مرکب جامد پودری (تونر) استفاده می‎شود.
  • روش چاپ مارکرهای لیزریدر این روش سطوح مورد چاپ باید به حرارت حساس باشند که حرارت ناشی از لیزر و یا ماتریس‎ها‎ی حرارتی با ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی بر روی سطح کاغذ حساس، فرآیند چاپ را بر عهده می‎گیرند.
  • روش چاپ دیجیتال تصعید رنگ: سرعت و کیفیت این روش بالاست و مواد رنگی بر روی سلفون‌هایی قرار می‎گیرند که پرتوهای گوناگون از قبیل لیزر و یا ماتریس‌های حرارتی،‌ رنگ را از روی نوارهای سلفون بخار و سپس بر روی سطح مورد نظر چاپ می‎کنند.

انواع چاپ دیجیتال براساس ابعاد چاپ

 چاپ متوسط : حداکثر ابعاد کارهای چاپی با ابعاد متوسط در برگه‎ها‎ی A3 و با سایزهای ۳۳×۴۸ سانتیمتر است. در این فرمت، چاپ می‎تواند با روش‎ها‎ی تونری، جوهر افشار و یا نوری انجام شود. چاپ متوسط برای چاپ کارت ویزیت، چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ، لفاف‎ها‎ی بسته بندی، لیبل، عکس، چاپ روی سطوح مختلف ابعاد متوسط قابل استفاده است.

چاپ بزرگ: در این روش ابعاد چاپ در برگه‎ها‎ی A3 و با عرض ۱۵۰ سانتیمتر است. برای چاپ ابعاد بزرگ نیز از شیوه چاپ تونری و جوهرافشان یا نوری استفاده می‎شود. برای چاپ پوستر تا عرض ۱۵۰ سانتیمتر و مصارف فضای داخلی از این نوع چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند.

چاپ عریض: ابعاد این نوع چاپ ۱۵۰ در۵۰۰ سانتیمتر است.

نتیجه‌گیری

چاپ دیجیتال یکی از محبوب‌ترین انواع چاپ است که بیشتر از همه روی محصولات کاغذی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این چاپ، چاپ فوری هم می‌گویند. برخی از مهمترین فواید چاپ دیجیتال عبارت‌اند از:

  • سرعت بالای کار
  • قابلیت چاپ در شمارگان پایین، حتی یک عدد
  • امکان حضور مشتری در فرآیند چاپ
  • عدم نیاز به کارگاه صنعتی با ابعاد بزرگ
  • شخصی کردن چاپ

حالا با خواندن این صفحه بهتر می‌توانید در انتخاب این نوع از چاپ برای سفارشات خود تصمیم بگیرید. 

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.