پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

جعبه سازی
30 اسفند 1399

جعبه سازی و بسته بندی صنعتی

1024 مرتبه مشاهده شده

صنعت چاپ و بسته بندی و جعبه سازی

در زندگی امروزی به دلیل افزایش جمعیت ، نیاز به انواع صنایع و کارخانجات تولیدی برای رفع نیازهای انسانها افزایش یافته است در نتیجه با تولید کالا و محصولات ، نیاز زیادی به بسته بندی و جعبه سازی مناسب آن محصول احساس میشود که این مرحله (بسته بندی و جعبه سازی) باید با ظرافت و دقت خاصی انجام گیرد زیرا باعث حفظ کیفیت و ماندگاری بالا و در نتیجه معرفی کالا به مشتری و جذب آن میگردد.

در بسته بندی و جعبه سازی ها نوع بسته بندی و جعبه سازی در بازار رقابتی نقش مهمی دارد و با توجه به نوع محصول ، جنس و طرح بسته بندی و جعبه سازی متفاوت خواهد بود که میتوان به نوع های طلقی، مقوایی و لمینتی اشاره کرد. در صنعت بسته بندی و جعبه سازی نوع مقوایی بیشتر کاربرد دارد و با توجه به محصول یا کالای که درون جعبه قرار میگیرد جنس مقوا انتخاب میشود مانند جعبه مواد غذایی ، جعبه دستمال کاغذی ، جعبه دارو ، جعبه لوازم آرایشی و … که پس از گذشت این مراحل وارد مقوله چاپ و بسته بندی و جعبه سازی میشود.

در بسته بندی و جعبه سازی از نظر شکیل بودن و زیبایی ظاهر و انتخاب رنگ بندی مناسب  نقش مهمی در فروش و بازاریابی محصول در بازار های داخلی و صادرات محصول به بازار های خارجی(اروپا و کشورهای همسایه) دارد و تصویر یا نوشته روی جعبه باید طوری باشد که انگیزه خرید در مصرف کننده ایجاد کند در واقع بسته بندی و جعبه سازی یک نوع فروشنده خاموش (آفلاین) جهت محصول می باشد.

 

جعبه های پوشاک

شاید تصور کنید که پوشاک نیازی به جعبه ندارند. اما لباس هایی همچون،  لباس عروس، کت شلوار، انواع لباس مجلسی زنانه برای جابه جایی می بایست داخل جعبه قرار گیرند تا آسیبی به آن ها وارد نشود. به علاوه فروشگاه های غیر حضوری و اینترنتی نیز برای ارسال پوشاک به نقاط دوردست، نیاز به جعبه دارند.از طرفی یکی از بخش های جعبه سازی پوشاک مربوط به تولید پاکت های کاغذی است. حتماً به این موضوع دقت کرده اید که بسیاری از لباس هایی که خریداری می کنید، داخل پاکت های کاغذی یا مقوایی قرار داده شده و سپس به شما تحویل می دهند. به همین دلیل در کنار تولید جعبه پوشاک، پاکت های مقوایی و کاغذی به وفور تولید می شود.

 

طراحی جعبه و بسته بندی و جعبه سازی پوشاک و لباس

صنعت مد و پوشاک از جمله صنایعی محسوب می شود که همواره مورد توجه همگان بوده و بر اساس فرهنگ و تکنولوژی های موجود در هر کشور، دائما در حال تغییر و تحول است. مشتریان این صنعت محدود به قشر خاصی از افراد جامعه نمی شود و تمام افراد یک جامعه از زن تا مرد در هر ردۀ سنی را در برمی گیرد. اهمیت صنایع پوشاک و لباس بر کسی پوشیده نیست و بازار خرید و فروش آن، هیچ وقت تمام شدنی نیست. به عنوان یک اصل مهم و اساسی در بازاریابی، تصویر اولیه ای که در هنگام خرید از محصول در ذهن مشتری نقش می بندد، تأثیر بسیار زیادی در فرآیند فروش دارد. کیفیت ارتباط بصری مشتری با محصولات پوشاک و لباس که یکی از عوامل تأثیرگذار بر تصمیم خرید به شمار می رود، به طراحی بسته بندی و جعبه سازی محصولات وابسته است

با استفاده از بسته بندی و جعبه سازی پوشاک و لباس، علاوه بر ایجاد بستری مناسب جهت جذب مشتری، می توان لباس هایی که شباهت زیادی با هم دارند را از هم تفکیک کرد.  جعبه پوشاک و لباس باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر اینکه از محصول در برابر عوامل محیطی و صدمات احتمالی، محافظت کند (مانند سایر انواع بسته بندی و جعبه سازی ها)، بتواند فضای بصری مناسبی را جهت ارتباط بهتر مشتریان با محصول ایجاد نماید. این فضای بصری ایجاد شده باید با طرح و رنگ پوشاک موردنظر هماهنگ باشد و بر اساس سلیقه و رده سنی مشتریان محصول طراحی شود

از جمله پرکاربردترین جعبه ها در بسته بندی و جعبه سازی پوشاک، می توان جعبه سخت، جعبه کاغذی و جعبه مقوایی را نام برد.

 

نکات مهم در طراحی جعبه پوشاک و لباس

جعبه بسته بندی و جعبه سازی پوشاک و لباس نقطه شروع ارتباط مشتری با محصول است و باید به گونه ای طراحی شود که محصول را به خوبی به نمایش بگذارد و محتویات داخل جعبه را نشان دهد. نکته ی دیگری که در طراحی جعبه پوشاک باید در نظر گرفت این است که جعبه بسته بندی و جعبه سازی قیمت مناسبی داشته باشد، به گونه ای که روی قیمت تمام شده محصول تأثیری نگذارد.

نکات زیر را در طراحی جعبه پوشاک و لباس در نظر بگیرید:

1.به منظور برقراری ارتباط بصری مشتری با محصول، محتویات جعبه پوشاک و لباس نمایش داده شود.

2.رده سنی و جنسیت مشتری در طراحی بسته بندی و جعبه سازی پوشاک و لباس در نظر گرفته شود. برای مثال، بسته بندی و جعبه سازی پوشاک بچگانه با پوشاک مردانه بسیار متفاوت است و طرح و رنگ بسته بندی و جعبه سازی باید بر اساس خصوصیات مشتری انتخاب شود. در بسته بندی و جعبه سازی پوشاک بچگانه، جعبه پوشاک باید جذاب باشد و از رنگ های شاد در آن استفاده شود. اما جعبه های پوشاک مردانه معمولاً طراحی ساده ای دارند و از رنگ های تیر و سنگین مانند مشکی، آبی تیره یا بنفش در طراحی جعبه ها استفاده می شود.
3. جعبه پوشاک و لباس باید به گونه ای طراحی شود ک به راحتی بتوان آن را باز کرد (سهولت در استفاده) و از چروک شدن لباس ها و در هنگام انبارداری، حمل و باز کردن جعبه، جلوگیری کند.
4. در راستای شناخت بیشتر مشتری از محصول، اطلاعات محصول بر روی جعبه درج شود (اطلاعاتی مانند نام برند، جنس، اندازه و قیمت لباس).

5. از رنگ سال و روانشناسی رنگ ها، می توان برای انتخاب رنگ مناسب جعبه بسته بندی و جعبه سازی پوشاک استفاده کرد

6.از دیگر نکات مهم در طراحی جعبه بسته بندی و جعبه سازی لباس، می توان حجم، اندازه، نوع و ساختار لباس و فصل ارائه آن را نام برد.

 

جعبه های صنعتی

از دیگر انواع جعبه می توان به جعبه های صنعتی اشاره کرد. این بخش به تنهایی یک زمینه کاری گسترده است که برای تمامی محصولات صنعتی که نیاز به جعبه دارند، تولیدات لازم را انجام می دهد. جعبه سازی محصولات صنعتی به دوبخش تقسیم می شود

1.دسته اول کارتن های جعبه ای هستند که محصولات تولیدی کارخانه ها را در این جعبه های بزرگ گردآوری کرده و مستقیماً از کارخانه به مغازه ها و فروشگاه ها ارسال می کنند.
2.دسته دوم جعبه های کوچکی هستند که برای نگهداری هر یک از محصولات صنعتی ، ساخته می شود و طراحی آن متناسب با ویژگی هر کالا، متفاوت می باشد. درواقع این جعبه ها با توجه به سلیقه و نیاز مشتری تولید می شود.

 

طراحی جعبه و بسته بندی و جعبه سازی صنعتی

بسته بندی و جعبه سازی صنعتی برای محافظت، حمل و ذخیره سازی گستره ی وسیعی از انواع کالا به کار می رود. بسته-بندی های صنعتی عموماً در محل تولید (درست پس از تولید) مورد استفاده قرار می گیرند؛ با این

حال در هر قسمتی از زنجیره ی تأمین کالا نیز قابل استفاده اند

بسته بندی و جعبه سازی های صنعتی غالباً برای صنایع خودرو، تولید کنندگان ماشین آلات و لوازم یدکی، تجهیزات حساس و سایر تجهیزاتی که گاهاً وزن بالایی داشته و باید در برابر عوامل خارجی از رطوبت گرفته تا لرزش و ضربه محافظت شود، مورد استفاده قرار می گیرند.

لذا بسته بندی و جعبه سازی، کلیدی ترین عامل حفاظت از سلامت محصول از مرحله تولید تا مصرف به ویژه در محصولات صنعتی است. بسته بندی و جعبه سازی محصولات صنعتی باید به گونه ای باشد که علاوه بر تحمل وزن محصول و سهولت در کاربرد، آن را در برابر عوامل خارجی از جمله فشار ناشی از سایر محصولات در فرایند های حمل و نقل، انبار و ذخیره سازی، ضربه و خش، رطوبت و غیره حفظ نماید.
باید توجه داشت که بسته بندی و جعبه سازی از جمله فاکتورهای مهم در فرایند تصمیم گیری مشتری است؛ کیفیت مواد مورد استفاده در بسته بندی و جعبه سازی و رعایت استانداردهای فنی از الزامات طراحی بسته بندی و جعبه سازی محصولات صنعتی

است.

طراحی بسته بندی و جعبه سازی صنعتی

هدف از طراحی بسته بندی و جعبه سازی محصولات صنعتی، تحویل محصول به مصرف کننده نهایی به سالم ترین و اقتصادی ترین شکل ممکن است. در طراحی بسته بندی و جعبه سازی محصولات صنعتی علاوه بر رعایت نکات جهت حفظ سلامت محصول در مراحل پس از تولید (از انتقال به مراکز توزیع تا خرده فروشان و مصرف کنندگان نهایی و همچنین انبارداری آن ها)، باید به سهولت در حمل و نقل، سادگی و کاربردی بودن آن نیز توجه شود.

اساس یک طراحی خوب برای مصارف صنعتی "محافظت" است. بسته بندی و جعبه سازی طراحی شده برای محصولات صنعتی باید ایمنی محصولات را در طول حمل و نقل تضمین کرده و محصول را در طول دوره ذخیره سازی-های بلند مدت، حفاظت کند. این بسته بندی و جعبه سازی ها برای محصول باید به عنوان عایقی در برابر آلودگی، رطوبت، گرد و غبار و غیره باشد. نکات زیر در طراحی بسته بندی و جعبه سازی های صنعتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است:

  • ضخامت بسته بندی و جعبه سازی
  • وزن بسته بندی و جعبه سازی
  • قابلیت حفاظت از کالا
  • امنیت از بسته بندی و جعبه سازی برای محصول
  • سطحی از رطوبت که محصول در معرض آن قرار می گیرد.
  • مقدار زمانی که محصول در انبار نگهداری می شود.
  • سازگاری بسته بندی و جعبه سازی با محصول
  • سازگاری بسته بندی و جعبه سازی با فرهنگ جامعه (مقبولیت جامعه)

 

مواد مورد استفاده در بسته بندی و جعبه سازی محصولات صنعتی

مواد قابل استفاده برای بسته بندی و جعبه سازی محصولات صنعتی بسیار متنوع است. این مواد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • چوب
  • استیل یا سایر فلزات
  • تخته ای فیبری، مقوایی و غیره
  • فرم های مختلفی از پلاستیک
  • پلی پروپیلن

از جمله مواد مناسب از لحاظ معیارهای اقتصادی و زیست محیطی، جعبه های کارتنی هستند. این جعبه ها، تخته های فیبری راه راه متشکل از یک ورق شیاردار و یک یا دو طرف صفحه صاف است که توسط ماشین های Flute Lamination و یا Corrugators تولید می شوند. استحکام، مقاومت بالا، امکان چاپ بر روی آن ها و تنوع در نمای کلی جعبه را می توان از جمله سایر خصوصیات منحصر به فرد این ورقه ها، علاوه بر سادگی، سهولت در حمل و نقل و کاربرد بالای ورقه ها دانست.

باماچاپ مجری طراحی بسته بندی و جعبه سازی برای واحد های بسته بندی با بالاترین کیفیت و بهترین چاپ می باشد.

 

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.