پشتیبانی و مشاوره: 66403111 - 021
0 item:
 x 

سبد خرید شما خالی است!

جعبه آرایشی و بهداشتی
26 اسفند 1399

ویژگی جعبه های بهداشتی و آرایشی

1007 مرتبه مشاهده شده

جعبه های بهداشتی و آرایشی

یکی از سخت ترین بخش ها طراحی و تولید جعبه، در حوزه محصولات بهداشتی و آرایشی است، چرا که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. جعبه دستمال کاغذی، مواد شوینده، خمیردندان و... در بخش بهداشتی قرار دارند. انواع محصولات آرایشی و زیبایی مانند، لوازم آرایش ، رنگ مو، انواع ماسک صورت و... در دسته جعبه های بهداشتی می باشند.

در حوزه صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع محدودی وجود دارد که برای جذب و نگهداری مشتریان وفادار و دائمی خود، از پتانسیل بالایی برخوردار هستند. از آن جایی که تقریباً هر خانمی به صورت روزانه دائماً از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کند (حتی اگر به تعداد زیاد آقایان نیز اشاره نکنیم)، در نتیجه این ابزار زیبایی در سراسر جهان از جمله محصولات اصلی موجود در قفسه هر حمامی به شمار می رود.

اولین چیزی که باعث می شود محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت دائمی مورد توجه مشتریان بالقوه و وفادار قرار بگیرد، بسته بندی آن است، چیزی که در لحظه نخست به چشم هر مشتری می آید. در صورتی که بسته بندی محصولات آرایشی مورد استفاده شما بتواند نظر آن ها را جلب کند و آن چه که مشتریان توقع دارند را برآورده می سازد، به احتمال زیاد آن ها راغب خواهند شد تا محصول شما را خریداری کرده و آن را امتحان کنند.

مرحله اول قبل از طراحی

چیزی که قبل از شروع طراحی اهمیت دارد این است که ببینید این طراحی را برای چه کسانی انجام می دهید. مشتری ایده آل شما چه کسی است؟

آیا آن ها دختران جوان و کم سن و سالی هستند که به دنبال زیبایی خیره کننده و داشتن آرایشی متفاوت هستند یا زنانی که می خواهند آرایشی مطابق با رنگ پوست خود داشته باشند؟

شخصیت و جایگاه برند خود را تعریف کنید

معرفی هویت برند شما نیز به اندازه شناسایی هویت مشتریان تان حائز اهمیت است. مارک برند شما چیست؟ آیا مانند برند Urban Decay برندی با طیف تیره و دارای مرز بندی هستید؟ یا ساختار برند شما مانند Bobbi Brown ساده و کلاسیک است؟ مانند Dior ساختاری لاکچری دارید؟ مانند Wet n Wild در دسترس هستید؟ شما به عنوان یک برند چه شخصیت و هویتی دارید که می خواهید آن را به مشتریان خود نشان دهید؟ همه این موارد تعیین می کند که چه معیار و شاخص هایی را باید در طراحی بسته بندی محصولات بهداشتی خود در نظر داشته باشید.

برای برند خود یک حس و حال خوب ایجاد کنید

یکی از خلاقانه ترین و بهترین کارهایی که می توانید پیش از طراحی بسته بندی خود انجام دهید، ایجاد یک مود برد خوب برای برندتان است. عکس، رنگ ها، تبلیغات و هر چیزی را که احساس می کنید بدنه شخصیت و هویت برند شما را تشکیل می دهد و آن را تعریف می کند را در کنار هم گردآوری کنید.

جازه دهید ترندهای بسته بندی لوازم آرایشی الهام بخش شما باشد

اگر که شما برای طراحی بسته بندی خود به کمی الهام بخشی نیاز دارید، بهترین راه موجود، بررسی بسته

بندی های اخیر محصولات آرایشی و بهداشتی است. در نظر داشته باشید که باید به دنبال داشتن یک بسته بندی مدرن و به روز باشید، اما با این حال بسته بندی شما برای مدت زمان طولانی در سراسر جهان به روز باشد. این امر باعث می شود بسته بندی محصولات آرایشی شما در حالی که کاملاً مطابق مد روز طراحی شده است، اما برای طولانی مدت نیز تاثیر جهانی خود را داشته باشد.
در این جا چند ترند موجود در بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی را که در جاهای مختلف مشاهده می کنیم، که در ادامه آن را بررسی می کنیم:

1.طراحی خطوط در هم و مرکب

یکی از ترندهای پرطرفدار برای طراحی بسته بندی های لوازم آرایشی و بهداشتی، استفاده از طراحی هایی با خطوط درهم و مرکب با جزئیات بسیار است. در این زمینه خصوصاً استفاده از طراحی هایی که کار دست و به صورت نقش های گل هستند، کاربرد بسیار زیادی دارد و به صورت هوشمندانه ای هر آن چه را که برای بسته بندی و پوشش محصول لازم است را در نظر می گیرد. اگر که به دنبال طرحی هستید که کمتر زنانه باشد ولی همچنان جزئیات و زیبایی مد نظرتان را در بر بگیرد، استفاده از طرح های هندسی با استایل های ظریف و جالب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

2.فونت های سفارشی منحصر به فرد

ترند فونت های بولدی که در طراحی گرافیکی بورد شاهد آن هستیم به صورت طبیعی در طراحی بسته بندی ها نیز گسترش می یابد. فونت های منحصر به فرد می تواند به بسته بندی شما، مشخصات کامل و به خصوصی را ارائه دهد. تایپوگرافی روش بسیار خوبی برای معرفی شما به عنوان یک برند است، و یک فونت دست نوشته می تواند به صورت کلی شما را از بقیه مجزا کند. نوع آن مهم نیست، چه یک عبارت برجسته باشد یا یک بیانیه سریع، در واقع یک فونت منحصر به فرد باعث می شود که برند شما در ذهن مشتریان باقی بماند.

3.الگوهای چشم نواز و برجسته

با استفاده از نوارهای بلند و ترکیب رنگ های وحشی و ترند الگوهای برجسته باعث می شود که بسته بندی شما یک پله جلوتر باشد. الگوهایی که چشم ها را خیره می کند و در جای درستی قرار گرفته است، بسته بندی شما را برجسته کرده و به برند شما اعتماد به نفس می دهد، به نحوی که شما را از سایر رقبای تان متمایز می سازد. خصوصاً الگوهای نامنظم و نامتقارن ترندی روی بورس است که می تواند به بسته بندی شما مشخصه های منحصر به فردی را دهد.

4.استفاده از بسته بندی های جذاب مشکی با الگو های پیچ و تاب دار

بسته بندی های سفید و مشکی لوازم آرایشی و بهداشتی جز ترند هایی با طول عمر طولانی هستند که هرگز از آن ها خسته نمی شویم. چیزی که جدیداً در بسته بندی های لوازم آرایشی شاهد آن هستیم، این است که در حالی که پیش از این رنگ سفید بیش تر در بسته بندی ها مورد استفاده قرار می گرفت، اما اخیراً شاهد استفاده و کاربرد بیش تر رنگ مشکی در بسته بندی ها هستیم و به نظر می رسد که استفاده از رنگ مشکی به صورت تک رنگ برای بسته بندی بر رنگ سفید غالب شده است. به منظور افزایش جذابیت نیز از یک سری طرح ها و الگوهای به خصوص پیچ و تاب دار در طراحی استفاده شده که نظرها را به خود جلب می کند.

5.استفاده از رنگ های خاکی و گرم و کاربرد نقش های گل خیلی سبز و طبیعی

یکی از پرکاربردترین روش ها و طرح هایی که می توان از آن برای بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد و هنوز هم به قدر کافی از غنای این الگو های ارزشمند استفاده نشده است، استفاده از طرح ها و الگوهای طبیعی و نقش گل است. این رنگ های گرم و خاکی برگرفته از طبیعت علاوه بر خاصیت زنانگی، جذابیت و گیرایی زیادی نیز دارند. این طرح ها احساس راحتی و گرمی را نیز به مشتریان می دهد.

6.پاستل های مینیمالی مدرن

پاستل و مینیمالیسم ها، ترکیبی ساخته شده از بهشت هستند. در حالی که پاستل ها طراحی خشن مینیمالیست را نرم تر جلوه خواهد داد، یک طراحی ظریف مینیمالیست این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که بسته بندی پاستل شما ظاهری مدرن و رو به رشد خواهد داشت.

ایجاد بسته بندی عالی برای لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی

اکنون که به قدر کافی از ترند های دیگر الهام گرفتید، زمان آن فرارسیده است تا لیبل منحصر به فرد بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی خودتان را شروع کنید.

1.استاندارد های طراحی برند تان را ایجاد کنید

اولین چیزی که در هنگام شروع طراحی بسته بندی محصولات بهداشتی و همچنین آرایشی خود به آن نیاز دارید، تنظیم و برنامه ریزی طراحی برندتان است. در این خصوص شاخصه های متفاوتی وجود دارد که شما باید آن ها را در نظر داشته باشید.

2.استایل
اولین چیزی که شما باید در نظر داشته باشید مود و هویتی است که می خواهید در بسته بندی خود آن ها را وارد کنید. آیا به دنبال طرح های مینیمالیست در طراحی هستید؟ یا می خواهید فراتر رفته و بسیار ساختار یافته و دارای استایل به خصوصی باشید؟ دانستن نوع استایلی که می خواهید، دنبال کنید به شما کمک خواهد کرد تا ادامه طراحی خود را مدیریت کنید و بسته بندی محصولات بهداشتی و آرایشی را طراحی و انتخاب کنید که با اهداف کلی طراحی تان هم راستا باشد.

3.رنگ ها

در هنگام انتخاب رنگ ها، شما باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با شخصیت و هویت برند شما مطابقت داشته باشد، توجه مشتریان را به خود جلب کند و در رقابت پیشرو باشد. نکته آخری خصوصاً در دنیای رقابتی محصولات آرایشی و بهداشتی اهمیت دارد. برند های آرایشی و بهداشتی شناخته شده دنیا از رنگ ها به عنوان راهی برای ساختن برند خود استفاده می کنند.

4.فونت ها

درست مانند رنگ ها، شما باید چیزی را انتخاب کنید که کاملاً منحصر به فرد، هم راستای برند و به صورت مداوم برای مشتریان تان در زمانی که قفسه های فروش را مشاهده می کنند، قابل شناسایی و آشنا باشد. باید از فونت هایی استفاده کنید که بسیار واضح بوده و به راحتی قابل خواندن باشند، حتی زمانی که روی بسته بندی های بسیار باریک و کوچک نوشته می شوند.انتخاب نوع بسته بندی که می خواهید از آن استفاده کنید

این سه لایه را بشناسید

سه لایه مختلف وجود دارد که باید به آن ها فکر کنید: بسته بندی بیرونی، بسته بندی داخلی و بسته بندی

محصول. بسته بندی خارجی اولین چیزی خواهد بود که مشتریان شما برای مشاهده و بررسی محصول با آن رو به رو می شوند و باید آن را باز کنند. بسته بندی داخلی نیز آن چیزی است که محصولات شما در آن قرار می گیرند، مانند جعبه ای که مشتریان برای داشتن رژلب شان آن را باز می کنند. در واقع بسته بندی محصولات بهداشتی و آرایشی، همان بسته بندی است که محصول را در برگرفته است، یعنی همان بسته یا ظرفی که محصول در آن قرار می گیرد و نگهداری می شود.

در خصوص مواد و گزینه های به خصوصی که برای چاپ دارید فکر کنید

گام مهم بعدی فکر کردن به مواد و گزینه های به خصوص چاپی است که شما برای بسته بندی محصولات

بهداشتی و نیز آرایشی انتخاب خواهید کرد.

گزینه های ویژه زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید بسته بندی محصولات آرایشی انتخابی خود را جذاب و هیجان انگیزتر کنید. با توجه به محصولی که ارائه می دهید شاید در مواردی به یک سری به روز رسانی ها نیز احتیاج باشد (برای مثال در صورتی که محصول شما قرار است در حمام و زیر دوش آب نگه داری شود، بهتر است از برچسب هایی استفاده کنید که پوشش لازم را داشته و نسبت به آب مقاوم است).

طراحی جعبه و بسته بندی محصولات آرایشی، بهداشتی

تمام جعبه ها و محافظ هایی که حاوی دارو یا مواد بهداشتی و آرایشی هستند، در این دسته بندی جای می-گیرند. اصلی ترین فاکتوری که طراحان بسته بندی این نوع جعبه ها به دنبال آن هستند، ایجاد حس امنیت و اثر بخشی در مشتریان است، به طوری که مشتری قبل از استفاده از محتویات درون جعبه، حس اثر بخشی را از بسته بندی آن دریافت کند. در ادامه، به بررسی اجمالی طراحی بسته بندی آرایشی و بهداشتی و طراحی بسته بندی دارویی می پردازیم.

طراحی بسته بندی آرایشی و بهداشتی

اصطلاح بسته بندی آرایشی برای ظروف آرایشی (بسته بندی اولیه) و بسته بندی ثانویه عطرها و محصولات آرایشی استفاده می شود. محصولات آرایشی موادی هستند که برای پاکسازی، زیباسازی و ایجاد یک ظاهر خوب و تقویت شده بدون تغییر ساختار یا عملکردهای بدن در نظر گرفته شده اند.
قوانین طراحی بسته بندی لوازم آرایشی توسط قوانین سازمان بین المللی استانداردسازی و مقررات ملی یا منطقه ای هر کشور تنظیم می شود. بازاریابان و تولید کنندگان محصولات آرایشی باید قوانین مربوطه را

رعایت کنند تا بتوانند محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در بازار عرضه کنند.

مواد بسته بندی لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی

انتخاب نوع مواد استفاده شده در بسته بندی لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مواد بسته بندی باید به گونه های انتخاب شوند که هیچ واکنشی با محصول انجام ندهند. جهت بسته-بندی لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی می توان از موارد زیر استفاده کرد:
1. مواد پلاستیکی

مواد پلاستیکی شامل دو دسته زرین های گرما نرم و زرین های گرما سخت هستند


2.کاغذ و مقوا

کاغذ و مقوا جزء جدا نشدنی بسته بندی های آرایشی، بهداشتی و دارویی است. مهمترین نوع مقوایی که برای بسته بندی در صنایع آرایشی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، مقوای ایندربرد است. از مقوای پشت سفید نیز می توان برای این نوع بسته بندی ها استفاده کرد.

3. ظرف فلزی

فلزات به دلیل ویژگی نفوذ ناپذیری و کاهش خطرات آلودگی، گزینۀ مناسبی برای بسته بندی محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی هستند و متداول ترین فلز برای جعبه بسته بندی آرایشی و بهداشتی، فلز قلعی است.

 4.ظرف شیشه ای

ظروف شیشه ای با محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش نمی دهند و از نظر شیمیایی خنثی هستند. همچنین، به دلیل شفافیت، شیشه با نشان دادن محتویات خود، می تواند موجب جلب توجه مشتری شود.

 

برای طراحی و تولید جعبه های محصولات آرایشی و بهداشتی خود با کارشناسان باماچاپ تماس حاصل فرمائید.

  • آدرس: تهران - خیابان انقلاب - خیابان 12 فروردین - پایین تر از چهارراه روانمهر - پلاك 238
  • تلفن: 66403111 - 021
  • ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نمادهای اعتماد

Please publish modules in offcanvas position.